Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: زیر‌ساخت‌ها برای تردد زائران اربعین در مرز "خسروی" در حال آماده شدن است. - اخبار استانها -

امید کوثری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ‌در ایلام‌ از فراهم‌شدن زیرساخت‌های تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه اقدامات لازم برای تکمیل زیر‌ساخت‌های مرز"خسروی" و" قصر‌شیرین" در مرز کرمانشاه نیز در حال تکمیل شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: تمام تلاش بر آن است تا زمینه ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین مهیا شود و در این راستا پیش‌بینی‌های لازم انجام و مقدمات در حال عملیاتی شدن برای اجرای این رویداد عظیم فرهنگی و معنوی است.

ثبت‌ نام در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز شد/ سفر با پای دل از مشهد‌الرضا تا کربلای معلیاستاندار هرمزگان: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی بر اساس پیش‌بینی تعداد زائران اربعین استان هرمزگان صورت گیردبرگزاری باشکوه مراسم اربعین آبروی استان ایلام است / پیش‌بینی پذیرایی از 5 میلیون زائر

به گفته کوثری‌فر، تردد زائران اربعین از مرزهای "خسروی" و" قصر‌شیرین" پیش‌بینی و اقدامات دیپلماتیک توام با تکمیل زیر‌ساخت‌ها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود، در اربعین پیش‌رو استان کرمانشاه نیز مرز دوم تردد زائران اربعین حسینی باشد.

وی به استناد به بازید اخیر خود از مرزهای مورد نظر در استان کرمانشاه و حضور در جلسه ستاد اربعین این استان گفت: مرزهای پیرامونی استان‌های هدف در مسیر مرزهای مجاز اربعین سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه  بوده برای تردد زائران اربعین پیش بینی شده‌اند.

کوثری‌فر خاطرنشان کرد: طبیعا از سال 1392 ببعد بخش عمده‌ای از تردد زوار از مرز قصر شرین و سایر مرزها به مرز مهران انتقال داده شده و طی این سال‌ها اقدامات بسیار مهمی در مرز مهران با اهتمام و همدلی و همراهی مسئولان استانی و ملی در این مرز انجام شده است، لیکن به موازات همین اقدامات در مرزهای "چزابه"،"شلمچه" نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های زیر ساختی در "مرز خسروی" که تا سال 1392 فعال  و تا سال 1398 بعلت شرایط کرونایی امکانات زیر ساختی فروکش که این فراز و فرود نافی این نیست که عبور زائران از "مرز خسروی" منتفی شده باشد.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: بدون تردید رویکرد اصلی این است که با توجه به ظرفیت خوب و گسترده "مرز خسروی" این مرز به عنوان که به عنوان یکی از مهمترین مرزها و قدیمی‌ترین مرز کشور است، ان‌شاالله در موضوع تردد زائران اربعین  مورد استفاده قرار گیرد.

وی به تلاش برای بهره مندی از قابلیت‌های "مرز خسروی" برای تردد زائران اشاره و گفت: تلاش می‌شود تا تردد زائران در "مرز خسروی" مشابه "مرز مهران" پایدار و مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی این مقام ارشد تصمیم ساز در برگزاری مراسم اربعین آن بود که گفت:" مرز سومار" نیز که از مرزهای رسمی کشور و هم اکنون نیز در امر صادرات فعال است  در تردد زائران اربعین مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تردد زائران اربعین زیر ساخت ها مرز خسروی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی