Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در ساری افزود : اگر به صورت موردی و شهرستانی روند تغییر کاربری اراضی ملی و طبیعی در استان را ارزیابی کنیم می بینیم که به هیچ عنوان بسیاری از ساخت و ساز ها در قالب های مختلف اصولی و در چارچوب قانون نبوده است.

وی تصریح کرد : بی توجهی ها به عرصه های ملی و طبیعی باعث شده تا مشکلات فراوان زیست محیطی و تخریب محیط زیست را در استان شاهد باشیم و برای برون رفت از این چالش باید برنامه محور حرکت کرد و بر اساس برنامه چشم انداز و سند آمایش سرزمینی مجوز تغییر کاربری داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار مازندران توضیح داد : روزهای گذشته بازدیدی از یک مجتمع مسکونی ۳۵۰ واحدی در حال ساخت در بابل داشتم که مجوز ساخت و تغییر کاربری نداشت ، اما تمام مجوزهای استفاده از خدمات آب، برق و گاز را گرفته بود و به صراحت در آن زمین خواری مشهود بود ، اما مشخص نیست این افراد با چه نفوذی توانستند تا مرحله ساخت ساختمان پیش بروند.

وی اضافه کرد: در دیگر شهرستان های مازندران هم در تغییر کاربری عرصه های ملی وضعیت مساعد نیست و باید طبق قانون، جلوی تغییر کاربری های غیراصولی را گرفت.

سلگی گفت : با هیچ فرد و نهادی در ارتباط با تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های طبیعی استان شوخی نداریم و به طور حتم طبق مقررات باید با متخلفان برخورد شود.

وی افزود : به دلیل نبود برنامه جامع و مشخص برای توسعه اقتصادی با حفظ محیط زیست، دستگاه‌های اجرایی تکلیف خود را نمی دانند و حتی شناختی از آمایش سرزمین هم ندارند که این رویه باعث می شود به صورت غیراصولی به صورت لکه ای و روند افزایشی شاهد تغییر کاربری در استان باشیم و در برخی از جلسات در گذشته با یک تصمیم و مصوبه اشتباه مجوز تغییر کاربری به اشخاص داده شود.

آمایش سرزمین به شناسایی توانمندی‌ها، امکانات، فرصت‌ها، منابع و استعدادهای مناطق مختلف و بررسی مناسب‌ترین گزینه‌های بهره‌برداری از آن برای ایجاد توازن و رابطه منطقی میان توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین، اطلاق می‌شود.سند آمایش سرزمینی سند بالادستی و چراغ راه توسعه هر منطقه با توجه به شرایط خاص آن است.

با توجه به این که مازندران دارای محیط زیست شکننده و اراضی با ارزش کشاورزی است که امنیت غذایی کشور به آن گره خورده است ، بهره‌برداری از اراضی کشاورزی، جنگل ، ساحل و دریا در مازندران بدون داشتن سند آمایش سرزمینی در واقع کوره راهی است که به توسعه‌ استان ختم نمی شود.

برچسب‌ها زمین خواری استانداری مازندران مازندران تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری استانداری مازندران مازندران زمین خواری استانداری مازندران مازندران تغییر کاربری اراضی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت