Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس محسن منصوری استاندار تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران درخصوص این بازدید، با بیان اینکه بازدید امروز به موضوع مهم مسکن اختصاص داشت، اظهار کرد: روز گذشته با حضور رئیس جمهور جلسه شورای عالی مسکن برگزار و تاکید رئیس جمهور انجام تعهدات ساخت یک میلیون واحد مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران گفت: در حال حاضر دغدغه‌ای قدیمی در تهران وجود دارد که آن هم حل مشکلات تعاونی‌های سی و سه گانه است که متاسفانه از حدود سه دهه گذشته زمین‌هایی که مالکیت ملی، کاربری کشاورزی و یا تداخلاتی با مجموعه محیط زیست داشته را به برخی از تعاونی‌ها واگذار کرده و مردم نیز بعضاً بدون اطلاع، این زمین‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در این بخش گاهی تعاونی‌ها مقصر بوده و در برخی نقاط دستگاههای اجرایی و اداری مقصر بودند و پیرو آن مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آمده است.

منصوری ادامه داد: متاسفانه چند هزار خانواده گرفتار این مسئله شده اند و تاکید رئیس جمهور نیز بر این است که هر طوری شده این مسائله را حل و فصل کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه بخش‌هایی از بازدید به این موضوع اختصاص پیدا کرده، ابراز کرد: سیاست کلان کشور در رابطه با شیوه توسعه تهران مشخص است زیرا ما در نوار شمالی و شرقی تهران به هیچ وجه اجازه توسعه نداریم و هرگونخ ساخت و ساز جدید در این محدوده ممنوع است.

وی اضافه کرد: ساخت و سازهای جدید که در منطقه حفاظت شده محیط زیست انجام میشود حتماً غیر مجاز بوده و امکان توسعه ندارند.

منصوری تصریح کرد: در نوار شمالی تهران ساخت و ساز در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر  وبالاتر مطلقا ممنوع بوده و قطعاً شهرداری، مجموعه فرمانداری و استانداری با ساخت‌و‌ساز در این مناطق مخالفت خواهند کرد و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را نخواهند داد.

استاندار تهران  در خصوص وضعیت تعاونی‌ها نیز، خاطرنشان کرد: تدابیری در این خصوص صورت گرفته تا زمین و یا واحدی معوض به افراد داده شود زیرا حقوقی برای این عزیزان ایجاد شده که باید مورد به مورد حل شود.

وی افزود: ۳۳ تعاونی در این حوزه وجود دارند که هر کدام مجموعه مسائل و مشکلات خود را دارند و باید به جزئیات این موارد ورود کرده و مشکلات رفع شوند.

منصوری ادامه داد: امروز کار گروهی در مجموعه استانداری و در اداره راه و شهرسازی مستقر شدند و اعضای این کارگروه ها در حال گفتگو با مردم هستند و اگر در این بخش مسائل به پیش برودحتما به تاونی‌ها اطلاع خواهیم داد.

استاندار تهران عنوان کرد: فراتر از این مسئله موضوع کلان مسکن به عنوان یک اولویت در استان تهران مطرح است و توسط شورای مسکن به صورت مستمر پیگیری و جلسات متعددی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: به فرمانداران ابلاغ کردیم که با جدیت موضوع مسکن را پیگیری کنند و پیرو آن شهرداری های استان تهران را نیز به صورت مجزا وارد این موضوع کرده‌ایم.

منصوری اضافه کرد: مستحضر هستید که شهرداری ها ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه دارند و در موضوع مسکن اعلام کردیم هر کجا زمین مناسبی را برای ساخت و ساز مسکن، مشارکت و یا سرمایه گذاری وجود داشت شهرداری‌ها ورود کنند.

استاندار تهران مطرح کرد: شهرداری‌ها با ورود به این حوزه اگر زمین ها مشکل قانونی نداشتند کار ساخت و ساز را آغاز کرده و اگر زمین‌ها مشکل قانونی داشتند و ما می‌توانستیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم، اعلام کرده تا موانع را تسهیل کنیم.

وی اذعان کرد: زمین‌هایی که در خارج از بافت بوده را با تسهیل موانع به بافت الحاق کرده و یا با تغییر کاربری فرایند ساخت و ساخت را آغاز خواهیم کرد و معتقدیم با تدابیری که در استان تهران صورت می‌گیرد میتوانیم یک نهضت واقعی ساخت مسکن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران منصوری نهضت ساخت یک میلیون مسکن استاندار تهران شهرداری ها ساخت و ساز تعاونی ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی