Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:58:06 GMT

باغ وحش متخلف سافاری پارک ایجاد می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۶۶۱

باغ وحش متخلف سافاری پارک ایجاد می‌کند!

باغ وحشی که سابقه ناخوشایندی در تغذیه و نگهداری نامناسب حیوانات دارد, به دنبال کسب مجوز برای احداث سافاری پارک است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ هفته گذشته صفحه رسمی یک باغ وحش با انتشار تصاویری از تلاش صاحب این باغ وحش برای تأسیس سافاری پارک خبر داد. انتشار این موضوع با توجه به سابقه این باغ وحش در دستی کردن حیوانات وحشی و نگهداری نامناسب و کشتار حیوانات, بلافاصله با واکنش منفی دوستداران حیات وحش و کاربران فضای مجازی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این شاهد تلف شدن گونه‌هایی از جمله زرافه, گورخر آفریقایی, شیر دریایی, ببر, شامپانزه, میمون رزوس، یک توله شیر و گرگ در این باغ وحش بوده‌ایم که به گفته تعدادی از دامپزشکان و فعالان محیط زیست کشور, همه این‌ها به دلیل سوءمدیریت مدیران این باغ وحش حاصل شده است. در این باغ وحش شرایط نگهداری و تغذیه حیوانات مناسب نیست و حتی در صورت پرداخت پول بیشتر تماشاگران قادر به لمس حیونات هستند!

در رابطه با آخرین اقدامات کسب مجوز سافاری پارک توسط صاحبان این باغ وحش, محمد کرمی, رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو تلفنی با برنامه مثبت سلامت, اظهار کرد: هنوز مجوزی برای سافاری پارک توسط سازمان محیط زیست صادر نشده و درخواست آن‌ها در دست بررسی است. محلی که باغ وحش برای ایجاد سافاری پارک ارائه کرده  با قوانین ما همخوانی ندارد و  فاصله آن با مناطق مسکونی استاندارد نیست.

وی بدون این که امکان صدور مجوز سافاری پارک برای این باغ وحش را رد کند, گفت: وضعیت فعلی دنیا شرایط فعلی باغ وحش‌ها و نگهداری حیوانات در قفس را نمی‌پذیرد و به همین دلیل قرار است که این باغ وحش, سافاری پارک ایجاد کند.

سافاری پارک شیوه نوین بازدید از حیات وحش است که در این روش جای انسان و حیوانات عوض شده, به این شکل که زیستگاه مناسب هر حیوان در محوطه‌ای که قرار است به سافاری پارک تبدیل شود, ایجاد شده و بازدیدکنندگان که درون وسایل نقلیه استاندارد حضور دارند در مسیرهای مشخص به تماشای گونه‌های مختلف حیات وحش که آزادانه در محل زندگی خود هستند, می‌پردازند.

شکایت‌ فعالان محیط زیست از باغ وحش صفادشت درباره تلف شدن یک گورخر آفریقایی تلف شدن یک رأس گورخر نرِ آفریقایی در باغ وحش صفادشت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست بحران های محیط زیست سافاری پارک باغ وحش محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس