Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:42:13 GMT

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۷۵۷

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی می‌شود

پویا طالب نیا گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و در قالب ویژه برنامه‌ای از لوح ثبت میراث جهانی هورامان با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداران کردستان و کرمانشاه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و جمعی از مدیران کشوری رونمایی می‌شود.

او می گوید: هورامان به عنوان وسیع‌ترین میراث ثبت جهانی شده جمهوری اسلامی ایران، بیست و ششمین اثر ثبت شده در یونسکو است که در استان‌های کردستان و کرمانشاه واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالب نیا با بیان اینکه این برنامه روز یکشنبه اول خرداد ماه در کاخ گلستان، برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد می‌تواند سرآغازی برای ایجاد نگاهی ملی و توسعه بخش برای میراث جهانی هورامان باشد.

مدیر پایگاه جهانی هورامان گفت: هورامان در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به اتفاق آرا از لحاظ فرهنگ غنی و همزیستی انسان با طبیعت در طول تاریخ ثبت جهانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هورامان ثبت جهانی هورامان کردستان جهانی هورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

آفتاب‌‌نیوز :

کتاب  «هنرفرازان » متشکل از ۶ بخش آثار هنری با حضور يکصد و پانزده هنرمند، همراه با ۱۱۸ اثر در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی است که هر يک در بخش ادبی همراهی می شود و هفتاد و سه قطعه از اشعار قدما و شاعران معاصر با چهل و پنج شعر سروده شده توسط هنرمندانی که آثارشان در اين کتاب به چاپ رسيده می‌باشد.

کتاب «هنر فرازان»  به همت خانم ليلا شاهنجرينی و انتشارات عزيزستان منتشر شده است.

انتهای پیام /

خبرنگار: نسترن اسکندرپور 

 

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی