Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه
برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه تنها دانشگاهی شمالغرب کشور است که اقدام به برگزاری سه دوره کنفرانس ملی پدافند سایبری می کند.

وی بیان کرد: در اردیبهشت سال ۹۸ در کنفرانس ملی پدافند سایبری در خصوص این موضوع از دیدگاه قرآن مواردی را اشاره کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید براینکه دفع کردن بهتر از رفع کردن است، افزود: اگر شما اجازه بدهید دشمن به خانه شما بیاید شما ذلیل می شوید اما اگر اجازه ورود ندهید و در مقابل آن ایستادگی کنید نمی تواند نفود کند و این پدافند غیرعامل سایبری است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس خسارت‌هایی را تحمل کردیم چون دشمن به داخل خاک ما ورود کرد و هزینه زیادی را متحمل شدیم.

وی ادامه داد: پدافند سایبری خطر را دفع می کند و اگر نتواند خطر را دفع کند آسیب ها را کاهش می دهد.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: پدافند سایبری تنها در مسائل نظامی نیست در دوران کرونا ماسکی که استفاده می کردیم نوعی پدافند سایبری است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: اقداماتی که در حوزه‌های بهداشتی و محیط‌زیست، تغذیه و بسیاری از موارد دیگر انجام می‌دهیم پدافند سایبری و غیرعامل هستند.

به گفته وی حتی در بررسی تاریخ اسلام می بینیم در مواردی از اصولی استفاده شده که پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: در نامه ۱۳ نهج‌البلاغه‌ امیرالمؤمنین به لشکریان سفارش می‌کند« وقتی دشمن به سراغ شما آمد و شما در برابر دشمن قرار گرفتید لشکریان شما باید در دامنه‌های کوه‌ها، تپه ها و یا بین رودخانه‌ها باشد تا این برای شما مانع باشد و باید چنین باشد» و این موضوع نشان دهنده پدافند است.

وی گفت: خوشبختانه به برکت پژوهشگران و جوانان دانشمند کارهای اساسی صورت گرفته و قدرت پدافندی و سایبری جمهوری اسلامی به مرحله ای رسیده که پهباد امریکایی را با سیستم پدافندی به زمین گیر کردیم.

وی اعلام کرد: ساخت بیش از ۶ واکسن در دوران کرونا در کشور که کار کوچکی نیست و این ورود جدیدی به سوی تحقیق و پژوهش است و نشان دهنده پدافند سایبری در دورانی به غیر از جنگ است.

دبیر علمی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری نیز در این مراسم به ارسال ۲۹۲ مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و با همکاری انجمن پدافند غیرعامل شمالغرب کشور امروز، پنجشنبه آغاز شد. 

«بابک پورقهرمانی» افزود: ۲۴۰ مقاله از مجموع مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه این کنفرانس پذیرش شد که ۳۰ مقاله از آنها به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله دیگر به صورت پوستر ارایه می‌شود. 

وی همچنین به برگزاری دو کارگاه تخصصی «آشنایی با مقررات پدافند سایبری و حمله‌های سایبری» و همچنین «متاورس» در روز جاری نیز اشاره و بیان کرد: این کارگاه با حضور سردار امیر مقدمی، قام مقام سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی جنگ نرم، دفاع سایبری، امنیت سایبری، اصول پدافند سایبری، دیپلماسی پدافند سایبری، مقابله با حملات سایبری، پیشگیری و صیانت سایبری، نسل آینده تهدیدهای سایبری، شناسایی حمله‌های آینده سایبری، بومی‌سازی پدافند سایبری و پاسخ در قبال حمله‌های سایبری از محورهای این کنفرانس ملی است.

همچنین از دیگر محورهای این رویداد علمی می‌توان به «سرمایه اجتماعی ملی و پدافند سایبری»، «سرمایه اجتماعی بین‌المللی و پدافند سایبری»، «زیست‌بوم سایبری و نقش آن در پدافند سایبری»، «نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قلمرو پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قوانین و مقررات دخلی در حوزه پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قواعد و مقررات بین‌المللی در حوزه پدافند سایبری»، «اولویت‌های برخورد در قبال تهدیدهای سایبری» و سایر موضوعات مرتبط اشاره کرد.

به گزارش ایرنا «پدافند سایبری و پاندمی کوئید ۱۹» محور ویژه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به شمار می‌رود. 

دو کنفرانس پیشین نیز طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شده بود و برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه سه هزار دانشجو و ۱۱۰ عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که در ۹ رشته مقطع دکتری، ۴۱ رشته کارشناسی ارشد و ۴۸ رشته کارشناسی در حال تحصیل و تدریس هستند.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد اسلامی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه دانشگاه آزاد اسلامی پدافند سایبری پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود