Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:44:03 GMT

سفر رهبری نقطه عطفی در توسعه شهرستان سقز بود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۸۲۹

سفر رهبری نقطه عطفی در توسعه شهرستان سقز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد ظهر امروز در همایش گرامیداشت سیزدهمین سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان سقز، با بیان اینکه چهار مقدمه انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نظام اسلامی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی نیاز است، افزود: امروز در ایران اسلامی، دولت انقلابی سرکار آمده است و دولت اسلامی به معنای کامل کلمه مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه دولت در مسیری حرکت می‌کند که مورد تایید و حمایت رهبری است، اضافه کرد: واکسیناسیون عمومی، پرداخت بخشی از بدهی‌های بزرگ به بانک مرکزی، سازماندهی قانون مالیات، اقدامات در سواحل کشور برای برچیدن ویلاهای رانت‌خواران و منفعت‌طلبان،  محاکمه افراد رانت‌خوار، تلاش برای رتبه‌بندی معلمان و سند تحول اقتصادی، بخشی از اقدامات بوده است.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد با بیان اینکه، برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان فقط به کارهای عمرانی محدود نیست، ادامه داد: دشمن طوری برنامه ریزی و توطئه چینی می‌کند که استان کردستان جز ایران نیست در حالی که رهبر معظم انقلاب با ۸ روز حضور در استان و مزین نمودن کردستان به عناوینی چون؛ فرهنگی بودن، سرزمین مجاهدت‌های خاموش به واسطه شهادت مظلومانه شهدا، اهمیت این استان را نزد نظام متذکر فرمودند و امروز مردم بعد از 13 سال از آن سفر در بزرگداشت‌ها، این ایام را تجدید خاطره می.نمایند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه، دشمن از همان اوایل انقلاب، تحمل نظام اسلامی را نداشت، افزود: تجزیه قسمت‌هایی از کشور از جمله کردستان، هشت سال جنگ دفاع مقدس وجنگ رسانه‌ای علیه کشورمان بخشی از دسیسه‌هاست.

وی با عنوان اینکه نباید حرف رسانه‌های خودفروخته را باور کنیم تصریح کرد: علیرغم میل جبهه استکبار، کشور پیشرفت‌های خوبی داشته است و باید با همراهی با برنامه‌های دولت از جمله ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی، به آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید به مطلوب برسیم برای رسیدن به مطلوب نظام اسلامی تلاش کنیم.

فرماندار سقز هم اظهار داشت: سفر پرخیر و برکت، پردستاورد، عظیم و سراسر خیر و معنوی مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ به استان کردستان و ۲۹ اردیبهشت ماه به شهرستان سقز، نقطه عطفی در تاریخ استان هنر و فرهنگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش، به تعیبر معظم‌له است.

جعفر توان ادامه داد: این سفر تاریخی و ارزشمند از منظر اهمیت بُعد فرهنگی و برجسته سازی این شاخصه استان کردستان، تغییر نگرش مردم و سرمایه گذاران به استان، بازتاب گسترده سفر در بین ملت شریف ایران اسلامی، استقبال گسترده مردم شریف استان کردستان و شهرستان سقز، توجه سرمایه‌گذاران و وحدت بین شیعه و سنی دارای دستاوردهای فراموش نشدنی است.

وی افزود: ایشان در بخشی از بیاناتشان در جمع مردم همیشه در صحنه شهرستان سقز فرمودند؛ مردم سقز در تجربه طولانی سی ساله انقلاب اسلامی ‌ در حساس‌ترین نقاط و مراکز، ‌امتحان‌های دشوار را به خوبی از سرگذراندند و نمره قبولی گرفتند.

توان گفت: معظم‌له در بخشی از بیانات گُهربارشان با عناوینی چون «مردم شجاع و دلاور و روحیه های برجسته»، «جوانان سقز در جنگ درخشیدند»، « نقش کم نظیر پیشمرگان مسلمان در سالهای اول انقلاب» مردم این این دیار را خطاب قرار دادند و همچنین در جملاتی بر وحدت اسلامی و اهمیت اشتغال فراگیر تصریح فرمودند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد:  ۱۲۹مصوبه و مصوب شدن ۱۲۰۰ طرح  اساسی، بنیادین و زیربنایی برای توسعه استان که گازرسانی به روستاها و تکمیل سد شهید صالحیان ( چراغ ویس ) از جمله دستاوردهای سقز بوده است.

 در این همایش از خانواده شهید علی سعیدزاده که 4 شهید تقدیم نموده اند و حاج عمر صالح‌زاده از جانبازان و فرزندان شهدا، تجلیل شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز سقز و سفر رهبری در سقز استان کردستان شهرستان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

 آیت‌الله مصطفی محامی  در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دستگاه قضا باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد و خیال مردم راحت باشد که اگر در جایی مورد تعرض قرار گرفتند وقتی به دستگاه قضا مراجعه کنند برایشان احقاق حق می‌شود و طبعأ برای اینکه دستگاه قضا به چنین جایگاهی برسد باید تلاش‌های فراوانی انجام بگیرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و پر ماجرایی است و برای اینکه دستگاه قضا جایگاه شایسته خود را بازیابد و خدمت شایسته‌ای به مردم نجیب، شریف و صبور استان ارائه کند نیازمند تلاش‌های مضاعفی هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان دارای ویژگی‌های مختلف از جمله تنوع قومی و مذهبی بوده و نیازمند حاکمیت عقلانیت، اعتدال، عقل و انصاف هستیم و اگر عقل بر مملکت وجودی ما حاکم باشد از افراط و تفریط پرهیز کرده و اهل میانه‌روی خواهیم بود در این رابطه امام علی(ع) نیز فرموده "اَلَیمینُ وَ الشَّمالُ مَضَلَّة، وَ الطَّریقُ الْوُسْطی هِیَ الْجادَّةُ" راست و چپ گمراهی است و مسیر وسط، معتدل و میانه، جاده اصلی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه نتیجه عقلانیت و اعتدال حاکمیت قانون است تا حق به حق‌دار برسد که لازمه آن رعایت عدالت و انصاف است افزود: در واقع یکی از مصادیق آن توصیه امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) است که بیان کرده‌اند:" اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الناس" اگر انصاف می‌خواهی خود را در رابطه با مردم معیار قرار بده و هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: ما در سیستان و بلوچستان پرونده‌های مختلفی داریم و گاهی برخی اتفاقات ویژه‌ای در استان رخ می‌دهد که نگاه همه را در داخل و خارج کشور به خود جلب می‌کند، در این شرایط است که عملکرد ما حساس‌تر می‌شود و نیازمند دقت و تدبیر بیشتر است و در اینجا عقلانیت و اعتدال بیشتر به کار می‌آید و عدل و انصاف باید روشن‌تر خود را نشان دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به واقعه هشت مهرماه ۱۴۰۱زاهدان عنوان کرد: بر اساس توصیه امام علی(ع) مبنی بر رعایت انصاف حال اگر کسی از اعضای خانواده ما در این حادثه آسیب می‌دید از دستگاه قضا چه انتظاری داشتیم؟ همه اعضای جامعه از اعضای خانواده ما هستند و (چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار) و طبعأ انتظار سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی را داشتیم و با گذشت قریب به دو سال همچنان منتظریم.

وی ادامه داد: هشت مهرماه ۱۴۰۱ واقعه‌ای بود که دشمن به دنبال سوء استفاده از آن بوده و هست و رهبر معظم انقلاب ورود کرد و در این جهت توصیه‌هایی داشتند همچنین در جریان سفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به استان این موضوع را پیگیری کردم که وی در پاسخ گفت: "حکم خدا، حق مردم و تاکید مقام معظم رهبری است" و وعده‌هایی هم دادند پس از مدتی تلفنی نیز این موضوع را پیگیری کردم که عنوان کرد:" پیگیری‌هایی صورت گرفته و گزارش این پرونده را خدمت مقام معظم رهبری هم ارائه دادیم" و حال این سوال ایجاد می‌شود که با وجود پیگیری‌های مقام معظم رهبری و حساسیت‌های موجود نتیجه این پرونده چه شده است؟ و در چنین شرایطی احساس ما نسبت به سایر پرونده‌ها چگونه خواهد بود؟

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر این موضوع همچنان مورد رسیدگی قرار نگیرد تبدیل به یک زخم کهنه خواهد شد و مشکل مضاعف دیگر این است که اگر ما غفلت و تعلل داشته باشیم دشمن غفلت نخواهد کرد و از این فرصت برای ایجاد التهاب، تندگویی و افراط گری از ناحیه شیعه و سنی در جامعه سوء استفاده می‌کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مردم شریف سیستان و بلوچستان شایسته ارائه خدمات بیشتر و بهتر در ابعاد مختلف هستند و خوشبختانه مسئولان در دستگاه‌های مختلف در این جهت تلاش می‌کنند و برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: قضاوت در پرونده هشت مهر باید با اقناع عمومی صورت بگیرد تا مردم اطمینان حاصل کنند که دستگاه قضا فارغ از هر قومیت و مذهبی برای احقاق حق تلاش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر رسیدگی به پرونده هشت مهر به علت اهمیت این پرونده است و به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های دستگاه قضا نیست چرا که اگر این همه خدمات و زحمات وجود نداشت شاهد این آرامش و امنیت در استان نبودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز