Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@09:42:36 GMT

کمبود منابع آب قابل دسترس؛ عامل محدودکننده گسترش فضای سبز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۸۹۲

کمبود منابع آب قابل دسترس؛ عامل محدودکننده گسترش فضای سبز

شهردار ملایر گفت: شرایط اقلیمی ایران سبب شده همواره کمبود منابع آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور باشد؛ بنابراین اجرای روش‌های نوین آبیاری برای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مجید فرجی» با بیان اینکه امروز دنیا به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری پیش رفته است، اظهار کرد: شرایط اقلیمی ایران سبب شده همواره کمبود منابع آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور باشد؛ بنابراین اجرای روش‌های نوین آبیاری برای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های مدونی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تهیه و تنظیم شده تا راهبردهای مدیریت فضای سبز شهری به گونه‌ای تغییر کند که سازگار با اهداف درازمدت مدیریت شهری در طراحی، ایجاد و نگهداشت فضای سبز باشد.

شهردار ملایر با بیان اینکه فضای سبز در تولید اکسیژن، کاهش گردوغبار هوا به خصوص در مناطق بادخیز، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش تبخیر از سطح خاک مؤثر است، ادامه داد: ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین و فراهم آوردن آرامش روانی و روحی شهروندان از دیگر مزایای فضای سبز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل محدودکننده گسترش فضای سبز، کمبود منابع آب قابل دسترس است، گفت: استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در طراحی بوستان‌های تازه احداث شده و تغییر سیستم آبیاری سنتی به آبیاری نوین در بلوار آیت‌اله میرشاهولد به طول ۸۰۰ متر، بلوار آیت‌اله شهید بهشتی به طول دو کیلومتر، بلوار مبل و منبت شهید مطهری به طول سه کیلومتر، بلوار و میدان نبوت، بلوار جانبازان، میدان قائم و میدان شهید شاملو به طول یک کیلومتر و بلوار سیف‌الدوله به طول ۹۰۰ متر با هدف کاهش استفاده از ماشین‌آلات (آبیاری تانکری)، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و افزایش راندمان آبیاری انجام شده است.

فرجی با تاکید بر اینکه در استفاده از منابع آبی باید نگاه بلندمدت داشت، خاطرنشان کرد: کاهش عرصه‌های چمن‌کاری با تغییر الگوی کاشت، نظارت مداوم بر شبکه آبرسانی و رفع نواقص آن در کمترین زمان برای پیشگیری از هدررفت آب و کاشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی، از جمله رویکردهای شهرداری ملایر در توسعه فضای سبز است و امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در زمینه کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری برداریم.

کد خبر 576246

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضاي سبز شهري فضاي سبز ملایر مدیریت شهری سرانه فضای سبز شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمبود منابع آب منابع آب فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!

ایتنا - وان پلاس برای گوشی‌های سری ۸ و ۸ پرو خود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده بود، وعده سه سال بروزرسانی اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی را به کاربران داده بود که با پایان یافتن این زمان، این دو گوشی هیچ آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد.
وان پلاس برای گوشی‌های سری ۸ و ۸ پرو خود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده بود، وعده سه سال بروزرسانی اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی را به کاربران داده بود که با پایان یافتن این زمان، این دو گوشی هیچ آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد.

گوشی وان پلاس ۸ که به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی مجهز بود، در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار قیمت داشت.

اما با پایان یافتن چرخه پشتیبانی و وعده کمپانی برای بروزرسانی‌های آن، از این پس هیچ آپدیت جدیدی برای این گوشی و مدل پرو آن ارائه نخواهد شد.

به‌روزرسانی گوشی وان پلاس، ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد که آخرین بروزرسانی در سری ۸ و ۸ پرو این برند دارای وصله امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) بوده و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

این آخرین آپدیت وان پلاس برای این گوشی‌ها بوده که در حال حاضر برای کاربران هندی فعال شده و به‌زودی برای کاربران این گوشی‌ها در دیگر نقاط جهان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است