Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس زندان گچساران گفت:اهداف برنامه‌های حرفه‌آموزی زندانیان در زمینه اصلاحی _تربیتی و کمک به تأمین معاش خانواده‌ زندانی با ارتقای مهارت‌های شغلی در حین تحمل حبس و پس از آزادای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان یکی از مهمترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به شمار می رود، در حال حاضر رشته های مختلف مهارت‌آموزی به زندانیان آموزش داده می‌شود که این رشته‌ها بر اساس نیازسنجی‌های بازار کار، علایق و استعدادهای آنها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان زندان‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ، مکلف به توانمندسازی شغلی زندانیان فاقد مهارت شده‌است تا ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، با مشارکت مراکز عمومی و خصوصی از جمله انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان، اشخاص حقیقی و حقوقی و گروه‌های جهادی و خیّرین، زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای این قبیل زندانیان را حین تحمل کیفر و پس از آزادی فراهم کنند و احتمال بازگشت مجدد آنان به زندان‌ها را به حداقل برساند.

 

بنابراین این سازمان برای اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان اهدافی را دنبال می‌کند که از اهداف مهم سیاست‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال ، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها، بازسازی شخصیتی و بازاجتماعی نمودن و توانمندسازی شغلی و اعتماد به نفس زندانیان، کاهش آمار جرم و بزهکاری و نرخ بیکاری در جامعه، تعدیل بازگشت مجدد به زندان‌ها و احیای زندگی شرافتمندانه پس از آزادی در جامعه است.

حیدر مرادی پور،رئیس زندان گچساران در گفتگو با صبح زاگرس درخصوص اشتغال وحرفه آموزی زندانیان در این شهرستان گفت: در راستای سیاست های کلی سازمان زندان های کشور،در حال حاضر نیز 80 درصد از زندانیان گچساران اشتغال به کار هستند.

وی افزود: اشتغال زندانیان به دو بخش حرفه‌آموزی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای مددجویان و سربازان وظیفه نیز انجام می گیرد،که این امر نیز با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی شهرستان گچساران محقق شده است.

 

وی افزود:بنابراین تعداد ۶۳ نفر اشتغال قراردادی اعزام و کار خارج از زندان، ۵۹ نفر اشتغال خدماتی بیرون و درون زندان بسته، ۵۸ نفر اشتغال نشسته پاتختی (اعم از ساخت تسبیح، ماکت ماشین، دمپایی بافی، قلاب دوزی، کیف دوزی، ساخت تابلو قرآنی با چرم و چوب) و نیز۱۲ نفر اشتغال در کارگاه‌های زندان اعم از باغ، فروشگاه و تاسیسات زندان هستند.

رئیس زندان گچساران تصریح کرد:باید توجه کرد که دوره های حرفه آموزی و آموزشی مهارتی با همکاری فنی حرفه‌ای و جهاد کشاورزی گچساران به صورت بلند مدت و کوتاه مدت برای مددجویان و سربازان وظیفه برگزار که در پایان دوره ضمن برگزاری آزمون، گواهینامه معتبر آموزشی برای آنها صادر می شود که در همین راستا مرکز خدمات اجتماعی زندان های کهگیلویه و بویراحمد  تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان نیز اعطا می کند.

مرادی پور گفت:در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۵ دوره مهارتی آموزشی در زندان گچساران برگزار شد که تعداد ۳۷۷ نفر از زندانیان در این دوره ها ثبت نام و ۳۳۹ نفر در آزمون قبول و گواهینامه معتبر آموزشی نیز دریافت کردند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به تاکید ریاست سازمان زندان های کشور نسبت به اشتغال 30 ، 40 و 50 درصدی با هدف ایجاد شغل برای زندانی و خانواده های آنها با همکاری بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان در تلاش هستیم که به این هدف گذاری برنامه های سازمان زندان ها نیز جامع عمل بپوشانیم.

مرادی پور گفت:در دو ماهه اول سال جاری دوره های مهارت آموزی پرورش مرغ صنعتی و گوشتی و نیز پرورش گیاهان دارویی برای زندانیان برگزار شد ، علاوه براین نیز تعداد ۷۳ نفر در اشتغال اعزام به کار، ۶۱ نفر اشتغال نشسته قلاب دوزی ،۶۴ نفر اشتغال خدماتی درون و برون زندان و نیز تعداد ۱۷ نفر در کارگاه های زندان مشغول به فعالیت و برای خود و خانواده شان تامین معاش می کنند.

مرادی پور در پایان هم گفت:باید توجه کرد که از دیگر اهداف برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در دو زمینه اصلاحی و تربیتی و نیز کمک به تأمین معاش خانواده‌ زندانی با ارتقای مهارت‌های شغلی لازم و در حین تحمل محکومیت و پس از آزادی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حرفه آموزی زندانیان سازمان زندان ها زندان گچساران نفر اشتغال مرادی پور دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مأمورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده‌اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضائی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 6089536

دیگر خبرها

  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند