Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران پس از تأخیر طولانی‌مدت به سبب شیوع کرونا و مشکلات متعدد، بالاخره از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در شهر آفتاب برگزار شده است.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بنیز ه عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت ایران‌خودرو پا به نمایشگاه گذاشته است که به سبب برخورداری از پیشرانه EF۷ و آپشن ها و امکانات مختلف، برتری قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماشین در حال حاضر نسخه ارتقایافته و آخرین فیس لیفت از دنای قدیمی (۱۳۹۳) به حساب می‌آید که خوشبختانه مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است. مشخصات این خودروی ملی را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحی

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک یک سدان جمع و جور با شاسی یکپارچه است که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب به ۴.۵۶، ۱.۷۲ و ۱.۴۶ متر می‌رسد. فاصله بین دو محور حدود ۲.۶۷ متر بوده و وزن ماشین ۱۲۶۲ کیلوگرم است.

این ماشین به لطف جلوپنجره شش‌ضلعی و اسپرت با حاشیه کرومی، خطوط جسورانه بدنه چراغ‌های کشیده و درشت، ظاهری تهاجمی به خود گرفته است. نمای جانبی با بزرگ‌تر شدن رینگ‌ها (۱۵ اینچی) نسبت به نسخه قبلی، بهبود یافته و فضای خالی قابل مشهود بین چرخ و گلگیر کمتر شده است.

نمای عقب اگرچه چندان هماهنگ معنادار نیست، ولی ایران‌خودرو توانسته با آنتن کوسه‌ای روی سقف و گرافیک زیبای چراغ‌ها، مخصوصا در هنگام شب، جلوه تماشایی به دنای جدید ببخشد. دنا پلاس توربو اتوماتیک علیرغم فاصله زیاد تا سطح ایدئال، طراحی قابل‌قبولی داشته و زیبایی آن بدون شک بیشتر از خانواده آرام و بی‌روح سمند توصیف می‌شود.

طراحی کابین

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بر اساس پلتفرم سمند یا همان پژو ۴۰۵ ساخته شده و کابین و صندوق عقب آن شباهت زیادی به ماشین‌های قدیمی دارد. با این حال، داشبورد دنای جدید حجیم‌تر بوده و ضخامت سقف به سبب کاربرد سانروف بیشتر است. این امر باعث شده داخل کابین کمی کوچک‌تر شود. البته بازهم چهار سرنشین قدمتوسط به راحتی می‌توانند از سواری خود لذت ببرند.

از امکانات داخل کابین می‌توان به نمایشگر لمسی در وسط داشبورد، فرمان برقی مجهز به دکمه‌های کنترلی، سیستم تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، تودوزی‌های مخمل، قطعات دکوراتیو طرح چوب و غیره اشاره کرد.

کیفیت پلاستیک به کار رفته در بخش‌های مختلف ماشین معمولی و قابل‌قبول است، ولی ابتکار خاصی در طراحی و دیزاین داخلی دیده نمی‌شود. فرمان چرمی با دوخت قرمز، سردنده جدید و زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز جزو عناصر طراحی فضای کابین هستند.

موتور

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ EF۷، قوای محرکه دنا پلاس توربو اتوماتیک را تأمین می‌کند. این موتور قدرت ۱۵۰ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد کرده و گشتاور آن حداکثر به ۲۱۵ نیوتن متر می‌رسد.

حداکثر سرعت ماشین حدود ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده شتاب صفر تا ۱۰۰ در عرض ۱۱ ثانیه رخ می‌دهد. نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژ در جاده‌های ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷.۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات

دنا پلاس توربو اتوماتیک به سیستم ترمز ضد قفل ABS، EBD و ترمز دیسکی (تمام چرخ‌ها) مجهز بوده و در صورت بروز تصادف، از ۴ کیسه هوا برای محافظت از سرنشین جلو و راننده استفاده می‌کند.

از دیگر امکانات و تجهیزات ایمنی نسخه اتوماتیک دنا توربوشارژ می‌توان به کروز کنترل، چراغ‌های مه شکن عقب و جلو، چراغ نقشه‌خوان، چراغ خطر سوم، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های سولار و ضد اشعه مضر UV، دوربین دید عقب، ایموبالایزر، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، سانروف، سیستم قطع سوخت خودکار، صندلی‌های جلو برقی، رهیاب ماهواره‌ای، سیستم هشداردهنده مرکزی ورود غیرمجاز و غیره اشاره کرد.

طبق جدیدترین گزارش های ماهیانه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سطح کیفی ۵ ستاره برخوردار است.

قیمت

دنا پلاس توربو اتوماتیک در حال حاضر قیمتی در حدود ۴۸۰ میلیون تومان دارد و یکی از سدان های پرطرفدار در بازار ایران است. در این رنج قیمت، پژو ۲۰۷ صندوق‌دار، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای، تندر ۹۰ و پژو پارس LX رقبای اصلی دنای جدید به حساب می‌آیند.

صرف‌نظر از کلاس بدنه، رنو ساندرو با مصرف سوخت کمتر و ام وی ام X۲۲ با جذابیت ظاهری بیشتر، تا حدودی می‌توانند رقیب دنا پلاس توربو اتوماتیک در نظر گرفته شوند.

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک کد خبر 677528 برچسب‌ها خودرو - قیمت خودرو - ایرانی ايران خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو ایرانی ايران خودرو دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک دنا پلاس توربو اتوماتیک چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز دنا و ۲۰۷

فرارو- دنا پلاس اتوماتیک آپشنال امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت بیشترین افزایش قیمت را بین محصولات ایرانخودرو تجربه می‌کند.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال امروز در بازار آزاد یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان است و درمقایسه با دیروز شاهد رشد ۲۰ میلیونی هستیم.

تارا اتوماتیک V۴ که امروز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، رشد قیمت ۱۰ میلیونی را به‌ثبت رسانده و مدل‌های دیگری مثل تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک V۲ هر کدام پنج میلیون گران شده‌اند.

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای یک میلیارد و ۷۰ میلیون به‌فروش می‌رسد و این یکی ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت ۲۰۷ دنده‌ای، ۲۰۷ با موتور TU۳ و دنا پلاس شش‌دنده ارتقایافته نیز درمقایسه با خریدوفروش‌های دیروز پنج میلیون تقلیل پیدا کرده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

16 اردیبهشت 1403

17 اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

820 میلیون تومان

825 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

632 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

960 میلیون تومان

955 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

یک میلیارد و 190 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

675 میلیون تومان

670 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

805 میلیون تومان

800 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 80 میلیون تومان

یک میلیارد و 70 میلیون تومان

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

690 میلیون تومان

695 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

815 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

975 میلیون تومان

980 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 190 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

660 میلیون تومان

658 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز دنا و ۲۰۷
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت + جدول
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه