Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:00:03 GMT

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۹۳۸۴

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه روزهای خوب بدون فوتی کرونایی سپری می‌شود که نشانه خوبی از وضعیت استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت نشده که نشان از کاهشی شدن روند بیماری در استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل ۲ هزار و ۸۰۲ نفر فوت شده اند، بیان کرد: خطر شیوع کرونای جهش یافته جدی است و مردم مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهند و همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمد ها و ترددهای بی مورد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های سرعین، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، نیر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس آباد، گرمی و مشگین شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

محمدیان اردی به وضعیت انجام واکسیناسیون در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون با تحت پوشش قرار دادن تمامی سنین در استان بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار دوز واکسن ضد کرونا در قالب دوز اول، دوم و سوم تزریق شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه مردم و پرهیز از عادی‌انگاری درباره کرونا خاطرنشان کرد: حتی افرادی که سه دز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون سبب پیشگیری از ابتلاء نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر مؤثر است.

کد خبر 5494186

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا واکسن کرونا اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماری کرونا بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها خراسان رضوی کالاهای اساسی تنظیم بازار آمار کرونا مشهد ویروس کرونا گرد و خاک استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده