Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین ناصرنصیر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب همیشه برای ما خاطره‌انگیز بوده است، به خصوص در دوران دانشجویی خیلی بیشتر، هدفمند و منظم‌تر با کتاب ارتباط داشتیم.

وی افزود: در این دو سال عوارض متعددی که شیوع بیماری کرونا روی همه چیز داشت در بازار کتاب هم تاثیر گذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرایط اقتصادی کشور در سال‌های اخیر پیچیده‌تر و معیشت مردم با مشکلاتی مواجه شده است حتما اولین چیزهایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حذف می‌شود تفریح است که کتاب هم شاملش می‌شود. بازار کتاب را یک بحرانی فراگرفته است و باید به نقش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این شرایط توجه کرد.

این بازیگر در ادامه درباره علاقمندی‌اش به کتاب عنوان کرد: عادت کتاب خواندن هم مثل همه عادت‌هایی که نهادیه می‌شود قاعدتا باید از دوران کودکی شکل بگیرد اگر کتاب خواندن در کودکی نهادینه باشد لازم نیست کسی اهمیت کتاب خواندن را یادآوری کند یا بگوییم کتاب خواندن مهم است و مردم را تشویق کنیم. برای من نیز اینطور بوده و از اوان کودکی با کتاب بیگانه نبودم.

وی درباره فعالیت‌اش در حوزه کتاب توضیح داد: تاکنون ۹ عنوان کتاب همچون «دلبستگی‌ها، مهمان انقلاب، اشک‌های آبی اشک‌های زرد، آه پدر پدر بیچاره، کتاب این تخم مرغ نمک می‌خواهد، سمفونی درون بطری، با تو، نان و پیاز و پرنده‌ای نیست درخت می‌خواند» را ترجمه کردم و چاپ شده است و ۵ عنوان کتاب دیگر هم توسط چند ناشر دیگر در دست انتشار است.

رامین ناصرنصیر در پایان سخنان خود درباره تاثیرمطالعه در بازیگری گفت: به هر حال ابزار کار بازیگر یک آرشیو ذهنی غنی است و جدا از این‌که مهارت بازیگری مصالح آن آرشیو ذهنی است هرچه قدر از این آرشیو ذهنی مصرف کنیم قوی‌تر می‌شود و اگر به روز نکنیم و خوراک جدید ندهیم بازیگر به سمت تکرار می‌رود و برای خیلی از بازیگران اتفاق می‌افتد. این نو شدن آرشیو ذهنی با دیدن، تجربه کردن صورت می‌گیرد و مطالعه اصلی‌ترین بخش آن است.

برچسب‌ها سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنرمندان پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنرمندان سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنرمندان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب خواندن کتاب هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب