Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:11:14 GMT

تبلیغ در تراز بین المللی نیازمند غرب شناسی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۹۴۶۶

تبلیغ در تراز بین المللی نیازمند غرب شناسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه تبلیغ جهانی دین، چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارت در عرصه بین الملل اظهار کرد: چهار نکته مهم در بحث تبلیغ دین دارای اهمیت است که اولین مورد آن تبلیغ در تراز بین المللی است که امروزه نیازمند غرب شناسی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: آشنایی با تحولات دانشی و معرفتی و آنچه که در غرب است دارای اهمیت است؛ تمدن غرب بر اساس اصالت‌های حس و ماده لذت و فردیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسفه پایه غرب تا تجلیات آن در عرصه علوم اجتماعی را باید شناخت.

وی نکته دوم و مهم در حرکت بازگرداندن بشر به سرچشمه‌های توحید و تعلق به عالم غیر را قدس و تجلی در زندگی دنیا دانست و گفت: باید واقع بینانه و منصفانه به این‌ها توجه کنیم، زیرا اهداف مشترکی با جبهه توحیدی عالم داریم که نباید آن را کنار گذاشت، ممکن است هزار اختلاف در بین ادیان باشد اما یک نقطه اشتراک در این بین وجود دارد، دلارها هزینه می‌شود نقشه‌ها طراحی می‌شود برای اینکه حقیقت مشترک و وحدت اسلامی تحت شعاع قرار بگیرد.

حجت الاسلام اعرافی گفت: امروز فضای ذهن و ضمیر جوان ما در همه عالم لبریز از پیام‌های گوناگون و متنوع است و نجات یک فرد از ازدحام دوائی و تکثر دوعت نامه‌ها کار سخت و دشواری است، که جوانان ما در حال حاضر چند راه دارند که این مستلزم توانایی‌هاست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در پرتو انقلاب که تجلیل یک گفتمان بود بیش از آنکه متأثر تحولات ۱۰۰ یا ۲۰۰ ساله اسلام راه بشر ریشه در صدر اسلام عاشورا دارد؛ گفتمان انقلاب برکاتی داشت که تعاملات جهان را بهم بر هم زد.

وی گفت: وجه اشتراک ادیان الهی و اسلامی یک ضرورت است که در سطوح اسلام دین به کلیت به عنوان اندیشه فراگیر همه امت را تحت پوشش خود قرار می‌هد دیدن این وجه اشتراک دارای اهمیت است.

حجت الاسلام اعرافی افزود: انتقال پیام عالم قدس و یادآوری به بشریت شبکه تبلیغ را در قرآن تشکیل می‌دهد تبلیغ جز بیسته اژه کلیدی در قرآن است؛ رسالت رسول خدا را رسالت حقیقت دین بیان می‌کند و رسول خدا ذکر قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: تبلیغ باید در سطوح بالا و فراگیر باشد که این نکته مهمی است.

وی گفت: تعلق خاطر به علم غیب و تقویت پایه‌های مبلغ دارای اهمیت است و مبلغ باید قبل از هر چیز خود دستی در این موارد داشته باشد و دارای ویژگی شخصیتی، توحیدی، معنوی و الهی داشته باشد.

حجت الاسلام اعرافی بیان کرد: همه توصیفات خدا با تسبیح شروع می‌شود و برای ذکّر شدن این نکته مهم است امام با معرفت و توحید توانست این انقلاب را پدید آورد.

وی افزود: پیام رسانی مبتنی بر تسبیح و تعمد و تعمق به توحید است، اگر کسی بخواهد به ابلاغ پیام دین بپردازد باید دانش آن را از خدا دریافت کند و حرزهای علوم اسلامی را کشف، ادامه و اندیشه‌های الهی را باز خوانی، پردازش و عرضه کنند.

کد خبر 5494209

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد حوزه علمیه حجت الاسلام اعرافی انقلاب اسلامی ایران بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها خراسان رضوی کالاهای اساسی تنظیم بازار ویروس کرونا مشهد آمار کرونا گرد و خاک دارای اهمیت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج / رقم آنقدر بالا بود قلقلکم داد (فیلم)

 

منبع: صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی (فیلم) ببینید| پیروزی پر گل تیم ملی فوتسال مقابل ویتنام ببینید | شمسایی: ژاپن در حد فوتسال ایران نیست، ولی از نظر ساختار ۱۰۰۰ سال از ما جلوتر است

دیگر خبرها

  • پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج / رقم آنقدر بالا بود قلقلکم داد (فیلم)
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ببینید | ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به سرمربی تیم ملی ایران برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • تبلیغ جالب کفش ورزشی آمریکایی‌ (فیلم)