Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آئین افتتاحیه مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه، یادواره شهدای مدافع حرم، ویژه خانواده کارکنان شرکت ملی پالایش فرآورده‌های نفتی ایران، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط روح الله آقایی قاری ممتاز بین‌المللی آغاز و سپس سید محمود طاهری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در سخنان کوتاهی، تعداد شرکت‌کنندگان اولیه در این دوره از مسابقاتِ سراسری قرآن و نهج‌البلاغه را، بیش از سه هزار نفر دانست و گفت: طبق برنامه ریزیِ صورت گرفته، در مرحله "نیمه‌نهایی" ۸۱۳ نفر با یکدیگر در هشت منطقه از ایران اسلامی، به رقابت می‌پردازند و قم یکی از این مناطق است که خدا به ما توفیق داد تا امروز میزبان میهمانان کریمه اهل‌بیت (س) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این مجالس و مسابقات، ارتقاء و ترویج فرهنگ قرآنی‌ است ابراز کرد: لازم است پژوهشی صورت گیرد تا مشخص شود تا چه اندازه به این هدف نزدیک شده‌ایم.

وی از ضرورت بازنگری در شیوه‌‌های مسابقات و مفاهیم قرآنی سخن گفت و ضمن توجه به هجمه‌ای که بر افکار عمومی جامعه وارد می‌کنند افزود: امیدواریم در این شیوه‌ها بازنگری‌های لازم صورت گیرد تا تلفیقی از شیوه‌های سنتی و جدید برای جذب مخاطب بیشتر و ترغیب و تشویق خانواده‌ها را شاهد باشیم.

همچنین در این مراسم مجید شهیدی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با ارائه گزارشی آماری گفت: بیست و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه در سطح کل شرکت‌های پخش خط لوله پالایشگاه‌های اراک، آبادان و ستاد پخش و نیز هشت پالایشگاه خصوصی، اجرا خواهد شد.

وی گفت: در این مرحله ۸۱۳ نفر در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم و نیز رشته نهج‌البلاغه به رقابت می‌پردازند و در مرحله بعد، نفرات برتر به مرحله مسابقات نهایی که در مشهد برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد.

شهیدی، مناطقی را که در این دوره از مسابقات شرکت داشته‌اند را ۸ منطقه معرفی کرد و گفت: منطقه ۱ قم، منطقه ۲ همدان، منطقه ۳ و ۴مشهد، منطقه ۵ اصفهان، منطقه ۶ تبریز، منطقه ۷ اهواز و منطقه ۸ رفسنجان، مناطقی هستند که مسئولیت هر کدام از این مناطق را، به شرکت‌های خط لوله و مجموعه‌های پالایشگاهی محوّل کردیم.

حجت الاسلام حاجی‌کمالی مشاور وزیر نفت، دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود با اشاره به آیه شریفه "الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ"، ضمن بیان صفات اهل تقوی گفت: بی‌شک قرآن کریم اهل تقوا را به مسیر هدایت، راهنمایی خواهد کرد؛ زیرا در جامعه‌ای که دچار کسالت و خواب‌آلودگی است، چنگ زدن به قرآن، انسان را به اوج حیات ابدی خواهد رساند.

وی با تبریک به کسانی که با قرآن مانوس هستند و این کتابِ آسمانی در دل و جان آنان رسوخ یافته است، توصیه نمود ‌که قرآن بخوانند و همواره با قرآن محشور باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت افزود: ما باید با قرآن رشد کنیم؛ زیرا قرآن کتاب انسان سازی است و به ما یک چهارچوب می‌دهد تا در قالب آن دُرست حرکت کنیم.

 وی با اشاره به روایت شریف پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله که فرمود: "أَشْرَافُ أُمَّتِی حَمَلَةُ الْقُرْآنِ وَ أَصْحَابُ الیل" گفت: کسانی که با قرآن حشر و نشر دارند، در حقیقت قرآن در دل و جان آنها وارد شده است.

 حاجی‌کمالی ضمن انتقاد از محدود شدن قرائت قرآن به برخی محافلِ قرآنی و مجالس ختم، قرآن را متن اصلیِ زندگی دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد جدید وزارت نفت در مباحث قرآنی این بوده که "دارالقرآن وزارت نفت" به یک اداره کل ارتقا یابد تا شاهد گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در سطح وزارتخانه باشیم.

 انتهای پیام/۷۸۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت نفت مسابقات قرآنی وزیر نفت دوره از مسابقات نهج البلاغه قرآن کریم شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن