Web Analytics Made Easy - Statcounter

موشک بالستیک «جمال ۶۹» چندی پیش و در آستانه روز جهانی قدس رونمایی شد. این موشک به پاسداشت نام شهید ابومهدی المهندس (جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم) از فرماندهان مقاومت که در مقابله با نظامیان آمریکا و تروریست‌های داعش در عراق نقش به سزایی داشت، «جمال» نام گرفته است. عدد ۶۹ نیز حروف ابجد حضرت زینب کبری «س» و نام نجباء نیز برگرفته از خطبه این حضرت در شهر شام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش نجباء تاکید کرده است که موشک بالستیک جمال ۶۹ با کلاهک جنگی به وزن ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره قادر به حمل سوخت جامد است. این موشک با شعاع ۷۰۰ کیلومتر قادر است که مناطق فلسطینی اشغال شده در شرق سرزمینی‌های اشغالی، پایگاه‌های آمریکایی و منافع صهیونیست‌ها در کشور‌های سازشکار در منطقه را به راحتی هدف قرار دهد.

همزمان با رونمایی از این موشک، شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء اعلام کرد که گروه‌های مقاومت به هوشمندترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های نقطه زن مجهز شده اند که قادر است به حضور منحوس صهیونیست‌ها در غرب آسیا پایان دهد.

دبیر کل نجباء در سخنانی تاکید کرد: برای هر مسلمانی آشکار است که آرمان فلسطین بیانگر دیدگاه یکپارچه امت اسلامی و گرایش هر انسان آزاده و مقاوم در این دنیاست. اینک بار دیگر تاکید می‌کنیم که در کنارتان هستیم و می‌توانید در تمام حوزه‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیک روی ما حساب باز کنید.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء یکی از گروه‌های نظامی تشکیل دهنده الحشد الشعبی عراق است. هسته مرکزی این جنبش از سال ۲۰۰۴ در بغداد شکل گرفت و در سال ۲۰۱۳ به‌طور علنی اعلام شد و تاکنون با همین نام در صحنه سیاسی عراق حضور دارد. شیخ اکرم الکعبی در حال حاضر دبیرکل این جنبش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش نجباء موشک بالستیک مقاومت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان‌های قسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون چهار نظامی صهیونیست زخمی شده اند.

در تحولی دیگر، گردان‌های قسام اعلام کرد در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محور نتساریم با موشک‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.

کد خبر 6097329 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست