Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:32:41 GMT

وزیر فرهنگ قطر: ذائقه بسیار مترقی در اصفهان حکمفرماست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۶۴۰

وزیر فرهنگ قطر: ذائقه بسیار مترقی در اصفهان حکمفرماست

به گزارش ایرنا، شیخ عبدالرحمان بن حمد بن جاسم آل ثانی عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود:  پیشرفت اصفهان را می توان در هنر و صنایع دستی آن احساس کرد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه پیش از این به اصفهان سفر داشته ام؛ اما به دلیل زیبایی، این شهر را خیلی دوست دارم، تصریح کرد: پیام این سفر برای مردم ۲ ملت بسیار مهم می باشد و روابط ما در همه زمینه ها بسیار نزدیک تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روابط بین دو کشور دارای اهمیت ویژه است و ما اهتمام داریم که این روابط بسیار گسترده تر باشد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از حضور وزیر فرهنگ قطر در اصفهان گفت: برای ما بسی خوشحالی است که کشور قطر به ایران نگاه فرح بخش دارد.

وی گفت: از اینکه آیت الله رئیسی، رییس جمهور ایران اولین سفر خود را به کشور قطر انجام داد نشان از وحدت و همدلی و روابط بین دو کشور و ادامه مسیر است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: قطعا این نگاه شما و حضورتان به اصفهان می تواند این روابط را تقویت کند.

مرتضوی با بیان اینکه سفر وزیر فرهنگ قطر می تواند به تقویت روابط میان دو کشور منجر شود، ادامه داد: اصفهان پایگاه دوم برای سفرهای انجام شده به ایران است و تعداد زیادی از میهمانان ، اصفهان را مقصد دوم خودشان قرار می دهند.

نماینده عالی دولت در استان  به سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران اشاره و آن را نشان از عمق روابط فرهنگی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ قطر با هدف بررسی زمینه‌های تقویت و توسعه مناسبات و همکاری‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و رسانه‌ای روز سه شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) وارد تهران شد و کشور قطر به عنوان میهمان ویژه در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

در پی حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران به‌ عنوان میهمان ویژه، مجلس وزرای این کشور برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را تصویب کردند.

این موافقت‌نامه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۰ ماده به منظور تحکیم و گسترش روابط بین ۲ کشور تصویب شده است.

براساس این توافقنامه طرفین برای گسترش و تحکیم روابط فرهنگی فی‌مابین در کلیه ‌زمینه‌های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام کلیه قوانین و مقررات داخلی‌جاری در هر یک از دو کشور اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها قطر ایرنا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر ایرنا اصفهان قطر ایرنا اصفهان وزیر فرهنگ قطر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود