Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور امروز پنجشنبه در دیدار «شاهین مصطفی اف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران و جمهوری آ‌ذربایجان پیش از اینکه همسایه باشند؛ هم‌کیش، هم فرهنگ و دارای روابط خویشاوندی هستند و نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمی دو کشور آسیب وارد کند.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز کشورهای جهان و منطقه نیستند، گفت: وجود روابط سازنده و بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه منطقه به ویژه ایران و جمهوری آذربایجان موثرترین عامل در حفظ وتقویت امنیت منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پس از جنگ دوم قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان روابط میان جمهوری آذربایجان با ناتو و رژیم صهیونسیتی بیش از پیش گسترش یافت.

رژیم صهیونسیتی حدود چهل درصد نفت خام مورد نیازش را از جمهوری آذربایجان وارد می‌کند و مهم‌ترین صادرکننده جنگ‌افزار به آن است.

شورای روابط خارجی کشورمان در این باره مطلبی از کمال خرازی رئیس این شورا منتشره کرد و نوشت رژیم صهیونسیتی بدون شک... بدون ‌توقع در جمهوری آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند.»

اما «شاهین مصطفی اف»  نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان مصرانه پیگیر اجرایی شدن توافقات بین دو کشور است، از برنامه‌ریزی برای ایجاد پروژه‌ها و توافقات جدید در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و ترانزیتی به منظور توسعه روابط بین دو کشور خبر داد و گفت: جمهوری آذربایجان به دنبال افزایش ظرفیت سوآپ گازی با همکاری ایران است و در عین حال خواهان اجرای پروژه سواپ برق نیز از ترکمنستان به آذربایجان از مسیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

هفتم آذر پارسال بود که قرارداد سوآپ گازی سه‌جانبه بین ترکمنستان، ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد، طبق این قرارداد قرار است سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران انتقال یابد.

این گاز از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان ترانزیت (سوآپ) خواهد شد و ایران گاز مصرفی موردنیاز خود در پنج استان کشور را به‌عنوان حق انتقال این گاز برداشت خواهد کرد.

آقای اوجی وزیر نفت درباره تأثیر امضای این قرارداد در پایداری شبکه گاز ایران گفت: «این قرارداد به تأمین سوخت زمستانی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان کمک می‌کند».

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیسی جمهوری آذربایجان ایران و جمهوری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی