Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:56:11 GMT

شیرخشک در کانادا سهمیه‌بندی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۷۲۵

شیرخشک در کانادا سهمیه‌بندی شد

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بحران کمبود شیرخشک در کانادا از آمریکا به این کشور کشیده شده است. این بحران پس از آن شروع شد که یک تولیدکننده بزرگ شیرخشک در آمریکا به نام ابوت بعد از انتشار گزارش‌هایی در مورد آلودگی باکتریایی محصولات این شرکت، تولیدات خود از سطح فروشگاه‌ها را جمع‌آوری کرد.

میشل واسیلیشن، سخنگوی شورای خرده‌فروشی کانادا گفت بسیاری از فروشگاه‌ها قفسه‌های خود را با محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر پر کرده‌اند اما مشکل کمبود عرضه از اواسط سال ۲۰۲۱ به این سو ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی البته اشاره نکرد که چه تعداد از فروشگاه‌ها در کانادا با کمبود شیرخشک مواجه‌اند و محدودیت‌هایی را برای تعداد شیرخشک فروشی به مشتریان وضع کرده‌اند.

سخنگوی شورای خرده‌فروشی کانادا به مردم این کشور توصیه کرد از خرید انبوه و هراس‌آمیز خودداری کنند و به‌ویژه شیرخشک مخصوص نوزادان مبتلا به آلرژی را فقط به اندازه نیاز خود خریداری کنند.

بر اساس این گزارش بیشتر شیرخشک مصرفی در کانادا وارداتی است. اوایل ماه جاری میلادی دولت کانادا مجوزی برای واردات ۲۰ نوع محصول شیرخشک از آلمان، ایرلند، آمریکا و انگلیس صادر کرد.

والدین کانادایی انتظار دارند با ازسرگیری تولید در کارخانه ابوت مشکلشان در تأمین شیرخشک کمتر شود اما این کار حداقل دو ماه زمان می‌برد.

این در حالی است که فعالان بازار نسبت به تشدید مشکل کمبود شیرخشک در کانادا هشدار می‌دهند و کمبود مواد اولیه‌ای مثل روغن آفتابگردان که در اثر جنگ اوکراین روی داده است را علت این امر می‌دانند.

برچسب‌ها قحطی کانادا شیر خشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قحطی کانادا شیر خشک قحطی کانادا شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.
سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند