Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@20:31:51 GMT

گسترش همکاری‌های نفتی تهران-باکو

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۸۴۶

گسترش همکاری‌های نفتی تهران-باکو

وزیر نفت و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری تهران و باکو در بخش انرژی تأکید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی امروز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر نفت کشورمان همچنین روز پایانی آبان‌ماه پارسال (۱۴۰۰) دیداری با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و هیئت همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری آذربایجان و ایران کشورهای دوست و همسایه هستند و بین مردم دو کشور پیوند تاریخی وجود دارد. دو کشور همچنین همکاری موفقیت‌آمیزی در همه حوزه‌ها به‌ویژه انرژی دارند.

فعال کردن دیپلماسی انرژی و ارتباط و گسترش همکاری با کشورهای مختلف به خصوص همسایگان یکی از اهداف وزارت نفت دولت سیزدهم است که وزارت نفت گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: جواد اوجی ، وزیر نفت ، معاون نخست وزیر ، جمهوری آذربایجان ، باکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان باکو جمهوری آذربایجان معاون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است