Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@20:07:10 GMT

سرنوشت مبهم دیدار جنجالی تراکتور - پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۹۳۱

سرنوشت مبهم دیدار جنجالی تراکتور - پرسپولیس

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا یک هفته فرصت دارد که نتیجه دیدار پرسپولیس و تراکتور را مشخص کند.

به گزارش ایران اکونومیست، تراکتور و پرسپولیس امروز(پنج‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند اما این دیدار به دلیل جنجال تماشاگران تراکتور نیمه‌کاره باقی ماند و داور در دقیقه ۷۲ و در ساعت ۲۰:۳۶ بازی را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده ۱۳ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، اگر داور مسابقه‌ای بنا به دلایل قهری پیش از پایان زمان قانونی بازی را متوقف کند، داور با همکاری مسئولان برگزاری مسابقه باید مانند بندهای ۱، ۲ و ۳ ماده ۱۲ عمل شود. در ماده ۱۲ گفته شده، بازی به مدت ۳۰ دقیقه تعلیق می‌شود تا شرایط به اندازه کافی برای شروع مسابقه مناسب شود. حال اگر با در نظر گرفتن یک تعلیق ۳۰ دقیقه‌ای امکان آغاز بازی فراهم نشود، ۳۰ دقیقه تعلیق دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

در نهایت در صورتی که بعد از پایان زمان انتظار دوم در بند ۲ و نبودن امکان برگزاری مسابقه، سازمان لیگ در خصوص شروع مجدد یا لغو مسابقه تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

هم‌چنین براساس بند ۲ ماده ۱۳، در صورتی که یک مسابقه در هر زمان از بازی توسط داور ناتمام رها (تعلیق) شود، مسابقه روز بعد از همان دقیقه (تعلیق شده) با شرایط موجود زمان توقف مسابقه (احتساب گل‌های به ثمر رسیده)، دریافت اخطار (کارت زرد)، اخراج (کارت قرمز) بازیکنان و دیگر اعضای تیم و هم‌چنین با همان لیست اسامی بازیکنان و دیگر کادر فنی ادامه پیدا می‌کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در بند ۷ ماده ۱۳ آمده است که امکان درخواست تجدید نظرخواهی تیم‌ها از تصمیمات اتخاذ شده در ماده ۱۲ و ۱۳ وجود ندارد و تصمیمات هیات برگزاری نهایی است.

به همین دلیل اگر سازمان لیگ فوتبال این بازی را نیمه کاره در نظر بگیرد و اقدام به ادامه یا برگزاری دوباره دیدار تراکتور و پرسپولیس نکند، براساس بند ۵ ماده ۱۳ آیین نامه مسابقات و ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد.

براساس ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، اگر به علت رفتار (اعم از فعل یا ترک فعل) یک تیم یا رفتاری که یک باشگاه (تیم) مسئولان آن شناخته شود (به استثنای قوای قاهره)، یک مسابقه برگزار نشود یا نیمه تمام بماند، باشگاهی (تیمی) که مسئول شناخته شود توسط کمیته انضباطی ۳ بر صفر بازنده اعلام و ضمنا به پرداخت حداقل ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به علاوه کلیه خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محکوم می‌شود. کمیته انضباطی باید ظرف مدت یک هفته به موضوع رسیدگی و مبادرت به صدور رای کند.

در این مورد باید دید که جنجال تماشاگران تراکتور در یادگار امام جزو قوای قاهره یا به عبارت ساده‌تر، مواردی که از اختیار و کنترل باشگاه تراکتور بوده، در نظر گرفته می‌شود یا خیر. البته این امکان هم برای پرسپولیسی‌ها وجود دارد که با توجه به شروع جنجال اصلی از پرتاب اشیاء داخل زمین به سمت تماشاگران تراکتور توسط امید عالیشاه، وی مقصر شناخته شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تیم فوتبال پرسپولیس ، استانی ورزشی ، تیم فوتبال تراکتور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس استانی ورزشی تیم فوتبال تراکتور فدراسیون فوتبال آیین نامه ماده ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟

کارشناس داوری فوتبال گفت: داور، کمک داور اول و داور چهارم خطای اورنوف روی بازیکن آلومینیوم اراک را تشخیص ندادند.

علیرضا یزدانی در مورد نحوه قضاوت امیر عرب براقی در نیمه اول مسابقه آلومینیوم وپرسپولیس اظهار کرد: مهم ترین صحنه مسابقه در نیمه اول در دقیقه ۱۱ بود که اورنوف توپ را از بازیکن آلومینیوم گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. در این صحنه مشخص است که توپ در کنترل بازیکن آلومینیوم بود و اورنوف با دست راست بازیکن حریف را لمس و اعمال نیرو کرد و صاحب توپ شد. در این صحنه باید خطای اورنوف اعلام می‌شد.

منبع:‌خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، جام حذفی ایران سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • رکورد امیررضا رفیعی روی ۴۴۵ دقیقه ماند
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • دیدار تیم های فوتبال تراکتور و ذوب آهن
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏