Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر شامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، عباس عبادی با بیان این مطلب در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران گفت: این قانون مصوب سال ۱۳۸۶ بود که اجرای آن بعد از این همه سال تأخیر از افتخارات دولت جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با حمایت وزیر بهداشت و هیأت دولت و مجلس، ردیف بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون تعرفه گذاری اختصاص یافته است. سال آینده این بودجه در سرانه لحاظ می‌شود و طبق تفاهمنامه با سازمان برنامه این اعتبار به بیمه می‌رود تا خرید خدمت را بیمه انجام دهد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: یک بررسی آماری روی پرسنل پرستاری انجام شده که می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کند. بر اساس این آمار ۱۸۷ هزار پرستار از مقطع کارشناسی تا دکتری در کشور داریم.

وی گفت: ۶۵ درصد از این افراد اختصاصاً پرستار، هشت درصد اتاق عمل، هشت درصد مامایی، سه درصد بهیار و کمک پرستار و مابقی سایرین هستند. حدود ۵۴ درصد پرستاران رسمی و پیمانی، ۴۶ درصد بقیه موارد شامل ۱۷ درصد طرحی، ۱۵ درصد قراردادی، ۳.۵ درصد تبصره‌ای، نیم درصد ۸۹ روزه و هشت درصد شرکتی هستند.

عبادی با اعلام اینکه ۷۶ درصد پرستاران زن و ۲۴ درصد مرد هستند، گفت: سنوات خدمت ۶۰ درصد پرستاران زیر ۱۰ سال است، ۳۰ درصد ۱۱ تا ۲۰ سال و ۱۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه خدمت دارند.

کد خبر 576353

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرستاری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مشکلات پرستاران معاون پرستاری وزارت بهداشت عباس عبادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟

حمزه شکیب با نقد «فرمول قدیمی ملاک عمل دولت برای افزایش سالانه دستمزد و حق الزحمه مهندسان ناظر»، می‌گوید برای تعیین رقم حق الزحمه مهندسان ناظر در سال ۱۴۰۳، اگر مبنای محاسبه «رشد هزینه‌های ساخت‌وساز» باشد، این رقم ۱۰۰‌ درصد باید افزایش پیدا کند، اما تعرفه‌ای که سالانه برای این منظور ملاک عمل قرار می‌گیرد، ارقام خیلی کمتر را لحاظ می‌کند که برای مهندسان، چالش برانگیز است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تعیین حق الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود و تقریبا همه‌ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم.

شکیب افزود: مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است که این بنیان به ۱۸ سال قبل بازمی‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری درآن انجام نشده است. آن تعرفه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد و به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده ایم این موضوع به روزرسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته است، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد، اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه و شهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم؛ لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است. قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین حق الزحمه مهندسان استفاده کنیم.

شکیب اظهار داشت: ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد باشد یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵‌ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰‌ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

دیگر خبرها

  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد