Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:34:47 GMT

پنتاگون: آمریکا به مشارکت قوی با عربستان سعودی متعهد است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۵۰۵

پنتاگون: آمریکا به مشارکت قوی با عربستان سعودی متعهد است

به گزارش ایرنا، لوید آستین فرمانده پنتاگون پنجشنبه شب در پیام توییتری نوشت: دیدار با شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در جریان سفر وی به کمیته برنامه ریزی مشترک استراتژیک ایالات متحده و عربستان، بسیار خوشحال کننده بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه نوشت: من در این دیدار نگرانی‌های عربستان در مورد فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را به اشتراک گذاشتم و از تلاش‌های سازنده عربستان در پیشبرد آتش‌بس فعلی یمن که باید تمدید شود، استقبال می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در واشنگتن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره چشم‌انداز همکاری و هماهنگی مشترک بین ریاض و واشنگتن و راه‌های حمایت و تقویت آن‌ها در چارچوب چشم‌انداز مشترک بین دو کشور تبادل نظر کردند.

سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در این دیدار تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا متعهد به کمک به عربستان برای دفاع از خاک خود است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سالیوان با معاون وزیر دفاع عربستان درباره اهمیت هماهنگی تلاش‌ها برای اطمینان از تاب آوری اقتصاد جهانی گفت و گو کرده است.

برچسب‌ها پنتاگون ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون ایالات متحده آمریکا پنتاگون ایالات متحده آمریکا وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه