Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس به دنبال اتفاقات دیدار این تیم در خانه تراکتور تبریز بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) شبی دردناک را تجربه کرد و آنچه روی داد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمت و بدون توجه به امنیت جانی اعضای تیم‌ها بود. این مسابقه از همان ابتدا شرایط شروع شدن نداشت و جراحتی بزرگ به فوتبال ایران وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پرسپولیس در اولین فرصت شکایت خود از اتفاقات پیش‌آمده را تقدیم مراجع ذیربط خواهد کرد، ولی موضوع فراتر از این مسائل است و اقدامی جدی لازم است تا حداقل فوتبال صحنه رفتار‌های این‌گونه نباشد که شعار‌های مشهود نژادپرستانه و حمله به قصد جرح بخش‌هایی از آن بود.

امیدواریم این بار، چون سال گذشته به خاطر اتفاقاتی که تماشاگران در شهری دیگر رقم زد‌ند، پرسپولیس محروم نشود.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و روشن خود نسبت به شهر و مردم تبریز را نشان داده است. چه چیزی بالاتر از اینکه همین چندی پیش مشتاق بودیم میزبانی خارج از خانه خود را در این شهر و میان هموطنان تبریزی برگزار کنیم. به طور قطع چنین اتفاقاتی، چنین تعلق خاطری را خدشه‌دار نخواهد کرد. رسیدگی قانونی به آنچه در این بازی روی داد، موضوعی جدای از این مسائل است.

شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور بیش از ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه، فحاشی، شعار‌های نژادپرستانه و حمله با سنگ و اشیای دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسائل روبه‌رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد.

این رویه در هنگام گرم کردن بازیکنان پیش از شروع مسابقه ادامه پیدا کرد و آن‌ها با پرتاب سنگ روبه‌رو شدند. نمایندگان پرسپولیس به ناظر مسابقه تذکر دادند که شرایط امنیت جانی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس فراهم نیست. تمام قوانین بین‌المللی و داخلی تکلیف را در این شرایط معلوم می‌کند، اما بازی شروع شد بدون اینکه این مسائل مرتفع شده باشد!

در جریان مسابقه فحاشی، توهین و سنگ‌پراکنی ادامه داشت و هنگام ضربات کرنر تشدید می‌شد. ترابی، عالیشاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که روی ضربات کرنر با پرتاب سنگ و اشیای مورد هدف قرار گرفتند و آسیب‌هایی دیدند. در نیمه دوم شرایط به مراتب بدتر هم شد. سرمربی پرسپولیس که در شروع بازی هنگام رفتن به سکو‌ها با وجود اسکورت پلیس و همراهان مورد اهانت و حمله قرار گرفته بود با وجود تلاش مأموران و مسئولان برگزاری مسابقه به جهت پرتاب اشیا و سنگ نتوانست در رختکن حضور پیدا کند. همین امر به تنهایی کافی بود که مشخص سازد این مسابقه شرایط ادامه ندارد.

در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره به جهت عدم امنیت نتوانستند برنامه گرم کردن را انجام دهند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در تمام این زمان‌ها، در حالی که جان‌شان در امان نبود، وادار به ادامه مسابقه شدند. آنچه مشخص است اینکه تدابیر لازم روی سکو‌ها از قبل مسابقه برای برگزاری امن این بازی اتخاذ نشده بود. البته در تمام این مدت نیروی انتظامی و یگان ویژه تمام تلاش خود را به کار بستند. تماشاگران حاضر به استناد گزارش‌های خبرگزاری‌ها و شاهدان عینی حتی به درخواست‌های اعضای تیم خودشان توجه نداشتند که این امر گواهی بر وخامت شرایط بود.

در دقیقه ۶۰ بازی، داور مسابقه ناچار از توقف مسابقه شد که این بار هم بازی بدون آنکه مشکل برطرف شود با وساطت ناظر مسابقه شروع شد، اما پنج دقیقه بعد همان مسائل تکرار شد که داور دستور پایان بازی و رفتن به رختکن را داد. شرایط به شکلی بود که وقتی ۳۰ دقیقه بعد از دستور ترک زمین از سوی داور، مأموران یگان ویژه قصد داشتند یحیی گل‌محمدی را به رختکن منتقل کنند با وجود اسکورتی که انجام شد و با وجود آنکه به وی کلاه‌خود داده بودند، باز هم مورد اصابت سنگ و اشیا قرار گرفت که باعث آسیب وی شد. همچنین افسر امنیتی پرسپولیس مجروح شد و عکاس و فیلمبردار تیم از ناحیه دست با برخورد سنگ روبه‌رو شد».

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس تراکتورسازی فوتبال باشگاه پرسپولیس اعضای تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور برای امیدوار ماندن به کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ‌برتر، چاره‌ای جز امتیازگیری مقابل فولاد ندارد.

فولاد و تراکتور در جریان هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال، از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (دوشنبه) به میزبانی ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم خواهند رفت.

 نه تراکتور اوضاع جالبی دارد و نه فولاد. تی‌تی‌ها هیچ یک از ۵ دیدار اخیرشان را نبرده‌اند و تنها ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن عایدشان شده است. در سمت مقابل از آخرین برد فولاد در حال سقوط، ۸ هفته می‌گذرد و سرخ‌پوشان اهواز هفته‌هاست برای بقا در لیگ‌برتر دست و پا می‌زنند.

۱۰ نکته درباره این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

۱. فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. این تیم در صورت از دست دادن امتیاز در این مسابقه ممکن است در رده پانزدهم جدول قرار گیرد و تنها برد جایگاه فعلی فولاد را تضمین می‌کند.

۲. تراکتور با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارد. باخت در این بازی ممکن است به قیمت سقوط تراکتور به رده پنجم تمام شود ولی قرمزپوشان با هر نتیجه‌ای از این رده بالاتر نخواهند رفت.

۳. فولاد در ۸ بازی اخیر لیگ‌برتری خود برنده نبوده است.

۴. تراکتور ۵ بازی آخر خود در چارچوب لیگ‌برتر را بدون برد پشت سر گذاشته است.

۵. آخرین برد تراکتور مقابل فولاد در اهواز به ۶ سال قبل برمی‌گردد. (یک بر صفر، لیگ هفدهم)

۶. تراکتور هیچ‌گاه در ورزشگاه شهدای فولاد موفق به بازگشایی دروازه فولاد خوزستان نشده است.

۷. فولاد از ۱۲ بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ‌برتر، ۱۲ امتیاز به دست آورده است. تراکتور این فصل ۱۲ بار به خانه حریفان رفته‌ که حاصل آن ۱۷ امتیاز بوده است.

۸‌. لوسیانو پریرا با ۶ گل بهترین گلزن تقابل ۲ تیم است و پس از او ساسان انصاری با ۵ و لوسیانو ادینهو با ۴ گل قرار دارند.

۹. برد ۲ بر یک و تساوی یک بر یک هر کدام ۶ بار، پرتکرارترین نتیجه رویارویی‌های ۲ تیم بوده و پیروزی ۳ بر صفر فولاد و ۳ بر ۲ تراکتور بهترین بردهای ۲ تیم مقابل هم بوده‌اند.

۱۰. ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حرفهای مهم عنایتی درباره اتفاقات پرسپولیس- سپاهان
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل ذوب‌آهن و استقلال| تصمیم نکونام در واکنش به جنجال یک فیلمبردار در فولادشهر +عکس وفیلم
  • روز غیرمنتظره آزادی مقابل پرسپولیس
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد (عکس)
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • واکنش حجازی به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • آتیلا حجازی: اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان ناراحت کننده بود / فیلم