Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصرایران، اشکان مهریار کارگردان مستند ورزشی «آیدین» که روایتی از زندگی بازیکن فقید بسکتبال ایران است و به‌عنوان پرفروش‌ترین مستند سال 1400 شناخته می‌شود در گفتگو با... درباره ساخت فیلم ورزشی گفت: فقر آرشیو برای ساخت فیلم در کشور ما به‌شدت حس می‌شود و همین مساله ساخت فیلم مستند، به‌خصوص مستند ورزشی را زمان‌بر و سخت می‌کند اما باوجود این مشکلات ساخت پرتره‌های ورزشی و مستندهای ورزشی می‌تواند به تاریخ ورزش کشورمان بسیار کمک کند و همانطور که ورزش به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود، تلفیق آن با صنعت سینما می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و تاثیرات متقابلی نیز روی یکدیگر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره ساخت مستند ورزشی «آیدین» نیز تصریح کرد: ساخت مستند «آیدین» حدود پنج سال طول کشید. در طول پژوهش این مستند برای جمع‌آوری آرشیو بسیار به مشکل برخوردیم و بسیاری از تصاویر را از کشورهای قطر و ژاپن به‌دست آوردیم. درنهایت این فیلم در تابستان 1400 به اکران عمومی درآمد. یکی از سختی‌های ما برای ساخت «آیدین» پیدا کردن سرمایه‌گذار بود؛ آن‌ها به دلیل شرایط گیشه خیلی سخت روی فیلم‌های ورزشی سرمایه‌گذاری می‌کنند اما خوشبختانه ما برای مستند «آیدین» حامی مالی پیدا کردیم و این مستند به بهترین شکل به سرانجام رسید.

این کارگردان با اشاره به اینکه صداپیشگی مستند «آیدین» توسط پرویز پرستویی بازیگر انجام شده است درباره تاثیر حضور چهره‌ها بر دیده شدن مستندها بیان کرد: چهره‌های شناخته شده می‌توانند بسیار به دیده شدن مستند کمک کنند چراکه به‌طور کلی در کشور ما علی‌رغم دیگر کشورها، فرهنگ دیدن مستند همچون فیلم‌های سینمایی وجود ندارد پس حضور چهره‌ها می‌تواند به قوی‌تر شدن مستند و فروش گیشه بهتر آن‌ها کمک کند.

مهریار درباره میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های ورزشی خاطرنشان کرد: با پیشرفت فضای مجازی کسانی که به ورزش علاقه‌مند هستند می‌توانند به دیدن فیلم‌های ورزشی بیایند. من از اکران مستند «آیدین» بازخوردهای خیلی خوبی داشتم مخصوصا جامعه بسکتبال که برای آن سنگ تمام گذاشتند و به‌عنوان پرفروش‌ترین مستند 1400 شناخته شدیم. خود من باتوجه به شرایط کرونا توقع این استقبال را نداشتم اما در ادامه متوجه شدم که موضوع ورزشی در کشور ما جای کار زیادی دارد و اگر سوژه درستی را انتخاب کنیم، به شدت از طرف مردم استقبال می‌شود. همچنین موضوع ورزشی می‌تواند به گیشه فیلم‌های مستند که نسبت به فیلم‌های سینمایی فروش کم‌تری دارند، کمک کند.

او در پایان و در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره فیلم‌های ورزشی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار خوبی‌ست؛ می‌توانیم از طریق آن ورزش خود را به همه کشورها معرفی کنیم و فیلمسازان ورزشی فیلم‌های خود را به نمایش درآورند.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران تیرماه امسال همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود و فراخوان دریافت آثار در این جشنواره همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیلم های ورزشی مستند ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود

شاهرخ شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری استان آذربایجان شرقی با توجه با بارندگی‌های قابل توجه در محل برگزاری مسابقات و شرایط مطلوب منطقه، صبح روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دشت هارنا بخش آبش احمد شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

رئیس گروه ورزش روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: با برنامه ریزی دقیق و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم این دوره از جشنواره فرهنگی و ورزشی را هم بتوانیم به نحو شایسته برگزار نمائیم و جامعه سالم و با شور و نشاط در سطح استان داشته باشیم.

شفیعی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد بزرگ اذعان کرد: قطعاً برگزاری چنین رویداد بزرگی که هزاران نفر را برای تماشا به این منطقه می‌کشاند، کار بسیاری سختی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها می‌باشد که در همین زمینه از دستگاه‌های مختلف استان بخصوص مسئولین شهرستان کلیبر که شرایط را برای برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی مهیا می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، زنده نگه داشتن آداب و رسوم روستایی و عشایری بوده و در این جشنواره مردان و زنان عشایری در رشته‌های مختلف از جمله سوارکاری، طناب کشی، مچ اندازی، دوومیدانی و انواع بازی‌های بومی و محلی به رقابت پرداخته و در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

شفیعی با دعوت از عموم علاقه مندان به ورزش‌های بومی و محلی اظهار داشت: روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه منتظر حضور شما در دشت هارنا بخش آبش احمد، محل برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی هارنا هستیم.

کد خبر 6097130

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر