Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@17:46:42 GMT

بازگشایی سفارت سوئیس در اوکراین

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۶۲۳

بازگشایی سفارت سوئیس در اوکراین

سوئیس دو ماه و نیم پس از بسته شدن سفارت در کی‌یف از بازگشایی مرکز دیپلماسی خود خبر داد و  اعلام کرد که با بازگشت کارمندان فعالیت کنسولی در پایتخت اوکراین از سر گرفته می شود.

به گزارش ایران اکونومیست،  وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد که طی چند روز آینده پنج کارمند این کشور به محل ماموریت خود در کی‌یف باز خواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه افزود: سفارتخانه سوئیس در اوکراین در هفته‌های آتی روی موضوعاتی از قبیل هماهنگی پروژه‌های بازسازی و توسعه کمک‌های بشردوستانه و همچنین پوشش رسانه‌ای وضعیت اوکراین آغاز به کار خواهد کرد.

سفارت آمریکا در کی‌یف نیز روز چهارشنبه گذشته بازگشایی شد و دانیل لانگنکمپ سخنگوی سفارت گفت که ما رسماً عملیات‌های سفارت را از سرگرفتیم.  

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز این خبر را تایید و اعلام کرد: مردم اوکراین با کمک‌های امنیتی ما از کشور خود در برابر حمله بی‌رحمانه روسیه دفاع کردند و در نتیجه پرچم آمریکا بار دیگر بر فراز سفارت ما در کی‌یف برافراشته شده است.  

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، جنگ ، سوئیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه جنگ سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

این دومین بار در هفته گذشته است که پنتاگون کمک جدیدی را به اوکراین اختصاص می دهد. هفته گذشته کنگره بسته دیگری را به ارزش ۶۱ میلیارد دلار شامل کمک به اوکراین تصویب کرد که به امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسید.

بسته شش میلیارد دلاری که روز جمعه اعلام شد، بر اساس طرح کمک امنیتی به اوکراین (USAI) به این کشور اختصاص خواهد یافت که شامل قراردادهایی با شرکت های آمریکایی برای ساخت تسلیحاتی است که اهداف بلندمدت امنیتی اوکراین را تامین می کنند.

حتی با وجود شتاب در امضای این قراردادها، زمان نیاز هست تا این سلاح ها بدست اوکراین برسند زیرا آنها باید از ابتدا ساخته شوند.

ارائه سامانه های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین اولویت آمریکا بوده و محور مذاکرات ماهانه گروه تماس دفاعی اوکراین بوده که روز جمعه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد