Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در در اجلاس رهبران مالی گروه هفت در آلمان گفت: «پیام این بود که ما پشت اوکراین می‌ایستیم. ما منابع لازم برای عبور آنها از این وضعیت را فراهم خواهیم آورد.»

روز پنجشنبه همچنین وعده‌های بیشتری برای ارسال سلاح به اوکراین اعلام شد و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای ارسال بیشتر سلاح، تجهیزات و تدارکات را به اوکراین تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته شاهد تحکیم شدن بزرگترین پیروزی روسیه از هنگام شروع جنگ در اوکراین و اعلام کی‌یف درباره دستور تسلیم دادن به پادگانش در کارخانه فولاد آزوفستال در شهر ماریوپل در جنوب این کشور پس از محاصره‌ای تقریبا سه‌ماهه بود.

 در مقابل، نیروهای روسی از شمال اوکراین و منطقه اطراف کی‌یف عقب‌نشینی کرده‌اند و به گفته اوکراین از حومه شهر خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور هم به عقب رانده شده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه حمایت خود را از سوئد و فنلاند در پیوستن به پیمان ناتو اعلام کرد. اقدام فنلاند و سوئد با کنار گذاشتن سیاست عدم تعهد نظامی که برای چند نسل تداوم داشت، بزرگترین تغییر در امنیت اروپا در دهه‌های اخیر است.

ترکیه عضو دیگر ناتو، با متهم کردن این دو کشور نوردیک یا شمال اروپا به پناه دادن به پیکارجویان کرد با عضویت آنها در ناتو مخالفت کرده است، اما بایدن و رهبران اروپایی ابراز اطمینان می‌کنند که نگرانی‌های ترکیه قابل‌رفع هستند.

بایدن که در کاخ سفید میزبان ماگدالنا آندرسون، نخست‌وزیر سوئد و سائولی نینیسته، رئیس‌جمهور فنلاند بود، گفت: «به نظر من، ما موفق خواهیم شد.»

رجب طیب اردوغان، در ساعات پایانی چهارشنبه گفت:‌ «ما به متحدان‌مان گفته‌ایم که با عضویت سوئد و فنلاند مخالفت خواهیم کرد» و افزود: «ناتو یک اتحاد امنیتی است و ما نمی‌توانیم بپذیریم تروریست‌ها درون آن باشند.»

نینیسته گفت فنلاند به امنیت ترکیه متعهد است و افزود: «ما تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم و به طور فعال درگیر مبارزه با آن هستیم.

نگرانی‌های ترکیه رفع می‌شود؟ | نخست وزیر فنلاند: آرام باشیم دلایل پشت پرده مخالفت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو | موضوع پیچیده‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد

در تحولی دیگر، مسکو روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۷۳۰ جنگجوی اوکراینی از جمله ۷۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در کارخانه فولاد آزوفستال شهر ماریوپل تسلیم شده‌اند. اوکراین که می‌گوید به دنبال تضمین یک تبادل اسیران است، نگفته است که چه تعدادی نیرو درون این کارخانه بوده‌اند و فقط تایید کرده است که اندکی بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهایش پس از صدور دستور تسلیم، سلاح‌هایش را به زمین گذاشته‌اند.

تصاویر خروج نیروهای اوکراینی محاصره‌شده از کارخانه فولاد آزوفستال

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مستقر در سوئیس می‌گوید نام صدها اسیر از این کارخانه را که اکنون در روسیه نگهداری می‌شوند، ثبت کرده است، اما رقم دقیقی را اعلام نکرده است.

رهبر جدایی‌خواهان مورد حمایت روسیه در این منطقه گفت که تقریبا نیمی از جنگجویان هنوز درون این کارخانه فولاد هستند که پناهگاه‌ها و تونل‌های زیرزمینی‌اش آنها را در برابر هفته‌ها بمباران روس‌ها محافظت کرده است.

اهمیت یک کارخانه عظیم در ماریوپل | چرا روس‌ها نمی‌توانند شهر را تصرف کنند؟

دنیس پوشیلین در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی اینترنتی «سولویوف لایو» گفت:‌ «بیش از نیمی از آنها سلاح‌هایشان را به زمین گذاشته‌اند. بگذارید تسلیم شوند، بگذارید زنده بمانند، بگذارید شرافتمندانه با اتهامات به خاطر همه جنایاتشان روبرو شوند.»

او گفت افراد زخمی درمان پزشکی دریافت می‌کنند و افرادی که سرپا هستند به یک اردوگاه اسیران برده می‌شوند و به خوبی با آنها رفتار خواهد شد. مقامات اوکراینی می‌گویند نمی‌توانند درباره سرنوشت این افراد در حالیکه مذاکرات برای خلاصی آنها در جریان است، صحبت کنند.

روسیه توافق درباره تبادل اسرا را انکار کرده است. بسیاری از مدافعان کارخانه آزوفستال به واحدی اوکراینی به نام «گردان آزوف» با ریشه‌های راست افراطی تعلق داشتند که مسکو آنها را نازی می‌خواند و می‌گوید برای جنایاتشان باید محاکمه شوند.

کد خبر 677636 برچسب‌ها گروه هفت روسیه - اوکراین روسیه و آمریکا روسیه ناتو اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گروه هفت روسیه اوکراین روسیه و آمریکا روسیه ناتو اوکراین کارخانه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است