Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز پنجشنبه گفت که واشنگتن هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه کره شمالی به برگزاری نشست دوجانبه بین کیم جونگ اون، رهبر این کشور و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مشاهده نکرده است.

سالیوان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ یانگ مایل است دیدار دوجانبه بین بایدن و کیم برای تقویت روابط دیپلماتیک برگزار شود، گفت: «من هیچ نشانه‌ای در این زمینه ندیده ام».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیوان گفت: «کره شمالی هیچ نشانه‌ای از تمایل به مشارکت در دیپلماسی معنادار یا سازنده با آمریکا نشان نداده است.»

بایدن و سالیوان اوایل امروز آمریکا را به مقصد کره جنوبی ترک کردند تا با یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور دیدار کنند. آن‌ها قرار است روز یکشنبه به ژاپن سفر کرده و با سران ژاپن، استرالیا و هند دیدار کنند

سالیوان روز چهارشنبه ادعا کرد که این احتمال وجود دارد که کره شمالی در چارچوب زمانی سفر بایدن به کره جنوبی و ژاپن آزمایش موشک بالستیک یا حتی آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

پیشتر، حساب توییتری گلوبال میلیتری اینفو هم در خبری فوری نوشت: مقامات آمریکایی به شبکه سی ان ان گفته اند به نظر می‌رسد کره شمالی برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما، طی ۴۸ تا ۹۶ ساعت آینده، آماده می‌شود.

کاخ سفید نیز هفته گذشته اعلام کرد بایدن در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی در مرز با کره شمالی است. این اولین سفر بایدن به عنوان رئیس جمهور به منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی جو بایدن آزمایش موشکی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟