Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:29:39 GMT

جفا به تولیدات درجه یک کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۹۴۰

جفا به تولیدات درجه یک کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم و جا مانده از توسعه در کشور به شمار می‌رود اما همین استان ظرفیت هایی دارد که در کمتر منطقه‌ای از ایران چنین ظرفیت‌ و استعدادهایی وجود دارد.

استانی کوچک که تنها یک درصد جمعیت و وسعت ایران را شکل می‌دهد اما به اندازه خوزستان نفت و گاز دارد و به اندازه ۱۰ استان از کهگیلویه و بویراحمد آب جاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور متعلق به آن است و ۱۱ درصد روان آب‌های کشور نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد استانی که به اندازه کشورهای اروپایی گیاهان دارویی دارد و معادن بوکسیت و فسفات و سلستین آن در کشور و در دنیا نمره اول است.

استانی که گواراترین آبهای معدنی ایران از چشمه های آن می جوشد و آب معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی هست که در جلسات بزرگ و مهم دولتی ها در مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما این استان را چه شده که قدر این ظرفیت‌ها را نمی داند تا بیکاری و بی رونقی تولید در آن بیداد کند.

در دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم مردم لوداب وقتی روی سفره ناهار در کنار مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نشستیم دکتر مصلح توجه ما را به یک مورد ویژه از همین بی‌توجهی‌ها جلب کرد و با نشان دادن یک بطری آب معدنی بر روی سفره نهار به یک درد تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: چرا وقتی آب معدنی گوارای ما در تهران و در جلسات هیئت دولت در عالی ترین سطح مورد استفاده قرار می گیرد اما روی سفره خودمان در این استان آب معدنی شمال باید مورد استفاده قرار گیرد!!؟.

هر چند تولیدات در هر منطقه‌ای از کشور مربوط به همه ایران عزیز است اما چرا نباید از تولیدات داخل استان خودمان استفاده کنیم تا چنین وضعیتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد