Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@08:39:18 GMT

ایسوس لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید و جذاب خود را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۹۷۳

ایسوس لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید و جذاب خود را معرفی کرد

فرارو- ایسوس دو لپ‌تاپ جدید گیمینگ را با قابلیت‌های متفاوت معرفی کرده است.


به گزارش فرارو، شرکت ایسوس به تازگی سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ را معرفی کرده است. این شرکت اخیراً از یک لپ‌تاپ گیمینگ با کارایی بالا به همراه مدل دیگری با طراحی نازک و سبک رونمایی کرده است. در ادامه نگاهی به مشخصات و طراحی این دو مدل جدید می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه ویژه ROG Strix SCAR 17

ابتدا در مورد مدل برتر صحبت کنیم، لپ‌تاپ ROG Strix SCAR 17 Special Edition آخرین نسخه از سری ROG Strix است. این یک لپ‌تاپ گیمینگ با کارایی بالا است که دارای مشخصات درجه یک و خنک کننده سطح بالا می‌باشد. این لپ‌تاپ دارای فلز مایع انحصاری Conductonaut Extreme ROG است که به کاهش دمای CPU و GPU کمک می‌کند. در زیر کاپوت، یک پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9-12950HX به همراه کارت گرافیک لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti که دارای ۱۶ گیگابایت VRAM است، استفاده می‌شود.
این CPU و GPU با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم دو کاناله ۴۸۰۰ مگاهرتز DDR5 و حداکثر ۴ ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD جفت می‌شود. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی است که در دو مدل ارائه می‌شود. مدل اول دارای صفحه نمایش Full HD است که با نرخ تازه سازی سطح بالای ۳۶۰ هرتز، طیف رنگی ۱۰۰ درصد sRGB، پنل سطح IPS با همگام سازی تطبیقی و همچنین Dolby Vision ارائه می‌شود. از طرف دیگر، مدل دوم یک پنل 2K است که دارای نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز و پشتیبانی از ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI P3 است زمان پاسخگویی هر دو پنل ۳ میلی‌ثانیه است و بقیه مشخصات دو مدل نیز یکسان هستند.
سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ سطح بالا عبارتند از: صفحه کلید chiclet با نور پس‌زمینه RGB، همگام‌سازی Aura، چهار بلندگو که از Dolby Atmos و Hi Res Audio پشتیبانی می‌کنند، WiFi 6E، بلوتوث ۵.۲، باتری ۹۰ وات ساعتی، پورت‌های USB و پورت‌های مختلف نمایشگر. وزن این لپ‌تاپ در مجموع ۳ کیلوگرم است که بسیار سنگین به حساب می‌آید، اما این وزن بالا به خاطر وجود برخی مشخصات قدرتمند است. طراحی این لپ‌تاپ، بافت متالیک مات همراه با زیبایی سایبرپانک را ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ ROG Flow X16

این شرکت در کنار یک لپ‌تاپ گیمینگ با کارایی بالا، از نوت بوک جدید ROG Flow X16 نیز رونمایی کرده است. این یک لپ‌تاپِ قابل تبدیل، نازک و سبک است که تنها ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد، اما دارای برخی مشخصات سطح بالا نیز می‌باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته آن بدون شک نمایشگر ROG Nebula HDR آن است. این صفحه نمایش ۱۶ اینچی نیز مانند صفحه نمایش ROG Strix SCAR 17 در دو مدل ارائه می‌شود. مدل اول یک پنل مینی LED است که دارای وضوح QHD، نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز، زمان پاسخ‌گویی ۳ میلی‌ثانیه، پشتیبانی از ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI P3، حداکثر ۱۱۰۰ نیت روشنایی، ۵۱۲ ناحیه کاهش نور محلی، پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی و ... می‌باشد.
مدل دوم یک پنل IPS است که با مدل اول ویژگی‌های مشابهی مانند وضوح و نرخ تازه‌سازی دارد، اما روشنایی آن کمتر است. در زیر کاپوت از پردازشگر AMD Ryzen 9 6900HS استفاده شده که می‌توان آن را با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti که دارای ۸ گیگابایت VRAM است، جفت کرد. این CPU و GPU با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم 4800 مگاهرتز DDR5 و حداکثر ۲ ترابایت حافظه PCIe Gen 4 SSD جفت می‌شوند. سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ عبارتند از: صفحه کلید با نور پس‌زمینه که از Aura Sync نیز پشتیبانی می‌کند، چهار بلندگو با گواهینامه Dolby ATmos و Hi Res Audio، وای فای 6E، بلوتوث ۵.۲، باتری ۹۰ وات ساعتی و موارد دیگر.

قیمت

قیمت لپ‌تاپ ASUS ROG Strix SCAR 17 SE از ۳۵۰۰ دلار آمریکا شروع می‌شود. در نقطه مقابل قیمت لپ‌تاپ ROG Flow X16 از ۱۹۵۰ دلار شروع می‌شود و می‌تواند تا ۲۷۰۰ دلار آمریکا برای بهترین مشخصات بالا رود. هر دو لپ‌تاپ گیمینگ جدید قرار است از ژوئن ۲۰۲۲ به فروش برسند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: لپ تاپ گیمینگ لپ تاپ یک لپ تاپ سطح بالا دو مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد

حبیب‌الله والی‌نژاد گفت: ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار اگرچه امانت‌داری سخت است چرا که می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاج حبیب والی‌نژاد که در کارنامه هنری خود آثاری چون «پایان انتظار»، «نیمه پنهان ماه»، «ایستاده رد غبار»، «بادیگارد» را ثبت کرده خاطراتش را از عهد اخوت و صیغه برادری رزمندگان آغاز کرد. او در شب خاطره حوزه هنری برای حاضران در سالن سوره شرح داد: پیش از عملیات‌ها عهد و پیمانی بسته می‌شد تا بازماندگان ماموریت‌ها حتی یک ثانیه از لحظات جنگ را برای مردم بازگو کنند. یکی وفای به عهد را با روایتگری  یکی با تصویر باید رویت می‌کرد. من سعی کردم وقایع را به تصویر بکشم ولی اینکه چقدر توانسته‌ام عهد اخوت، برادری و توکل را نشان نشان دهم، نمی‌دانم.

 

او افزود: همه قهرمانان کشورمان فقط توکل کردند و هرکس توکل کرد و به ماجرای کربلا ایمان داشت در این مسیر موفق شد چون مسیر، مسیر سختی است و حتی انتخابش هم سخت است.

حاج حبیب والی‌نژاد اظهار کرد: من توفیق داشتم که در حوزه هنری فیلمبرداری را آموختم بنابراین سعی می‌کردم در میدان لحظات را ثبت کنم. و اما سینما، قاب سینما برای امروز است که به گفته مقام معظم رهبری ما تکلیف داریم به تصویر بکشیم. سختی کار تا اینجاست که چطور آن را تبدیل به فیلمنامه جذاب و دیدنی کنیم. کار ساخت فیلم دفاع مقدس و «آسمان غرب» خیلی کار سختی بود و خیلی از افراد برای تولید آن کمک کردند. من به عنوانسرباز در ارتش با دوستان هوانیز خواستم با عهد اخوتی که بسته‌ایم تنها سه روز از انتخاب، توکل و نبرد شهید شیرودی و دوستانی را که به او کمک کردند، نشان دهیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که ارتش عراق از چندمرز سعی کرد وارد کشور شود، شهید شیرودی و همرزمانش عهد اخوت بستند. در آن زمان شرایط سختی وجود داشته و انتخاب حضور در میدان هم انتخاب سخت بوده است. از طرفی عراق محل اسکان نیروهای ایرانی را هم بمباران می‌کرد تا به سرپل ذهاب نروند.

وی با اشاره به اینکه برای ما هم از این دست تصمیم‌ها خیلی زیاد است به زیاد بودن قهرمانان بی‌ادعایی که از جانفشانی‌هایشان صحبت نمی‌کنند و قهرمانان کشور هستند، پرداخت.

تهیه کننده «آسمان غرب» خطاب به حاضران در سالن تاکید کرد: ماجراها و رشادت‌هایی در سینه همرزمان و افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند وجود دارد که رفتن سراغ آنها و یددن و شنیدن آنها کار شما است. ما با ساخت «آسمان غرب» قدم اول را برداشتیم و قدم‌های بعد را شما باید بردارد. تمام آنچه در سینه مبارزان و مردان جنگ وجود دارد یک درس برای نسل امروز است تا برای آینده عبرت بگیرید. برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند درباره قهرمان‌ها بگوییم و فیلم درباره آنها بسازیم. شهید شیرودی این قهرمانی را برای سه روز در منطقه سرپل انجام می‌دهد و خوب است که پس از آن را شما بخوانید، ببینید و بگویید.

وی درادامه به خاطرات نیروهای هوانیروز در پادگان ابوذر و شهید شدن هزار ایرانی در یک روز سخن گفت. وی همچنین یادآور شد: فیلم سینمایی «آسمان غرب» درباره سه روز عملیات قهرمانه شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش است.

والی نژاد در ادامه به شرایط سخت ساخت فیلم «آسمان غرب» اشاره کرد و در ادامه از شهید مرتضی آوینی یاد کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: با مرتضی آوینی در حوزه هنری و در دوره بعد از جنگ همکاری کردم. آنچه شهید آوینی ساخت در دوره‌ای بود که در بخش تولید روایت فتح بودم و برخی آثار ساخته شد. ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار. اگرچه امانت‌داری سخت است چراکه می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است. ما سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم. فیلم باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد و در عین حال واقعیت داشته باشد. من از شهید آوینی آموختم و در روایت فتح مستندسازی کردم.

دیگر خبرها

  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد