Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه به صورت جداگانه با همتایانی از مجارستان و سنگال در نیویورک دیدار و درباره اوضاع در اوکراین و گسترش ناتو صحبت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با پیتر سیارتو، همتای خود از مجارستان که برای شرکت در نشست جهانی درباره مهاجرت به نیویورک رفته‌اند، گفت: درباره همکاری در زمینه انرژی و گسترش ناتو صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در دیداری جداگانه با "آیساتا تال سال"، وزیر امور خارجه سنگال نیز گفت که درباره روابط دو جانبه و ابتکار عمل برای صلح در اوکراین صحبت شده است.

فنلاند و سوئد رسما درخواست‌های خود را برای عضویت در ناتو روز چهارشنبه به ینس استولتنبرگ، دبیرکل این ائتلاف نظامی ارائه کردند اما ترکیه مخالف عضویت این دو کشور در ناتو است چون آنها را مهد و پایگاه حمایت از تروریست‌ها می‌داند.

این دیپلمات ارشد ترکیه همچنین با عبدالله شهید، رئیس هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکیه ، حمله روسیه به اوکراین ، فنلاند ، عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه حمله روسیه به اوکراین فنلاند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد