Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۳۰ اردیبهشت) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه گرد و خاک رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرایط برای تشکیل توده‌های گرد و خاک روی عراق و انتقال آن بر روی کشور مهیاست؛ از این رو، در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج مناطق جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رخداد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا را خواهیم داشت. در روز شنبه انتظار می‌رود که از غلظت غبار در شمال غرب کاسته شود، ولی در سایر مناطق ذکر شده و در شمال شرق، شرق و جنوب شرق همچنان ماندگار خواهد بود.

پیش بینی می‌شود در روز دوشنبه با تشکیل توده گرد و خاک روی عراق، پدیده گرد و خاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل شده و استان‌های واقع در نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

روز شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه، دریای خزر و روز یکشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. روز دوشنبه و سه شنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

روز‌های شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، به سبب وزش باد شدید احتمال رخداد طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا هواشناسی استان های واقع وزش باد شدید البرز مرکزی دریای خزر گرد و خاک روز شنبه شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • آغاز بارش‌ها در کشور از روز سه شنبه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم