Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@19:52:50 GMT

طلا با کاهش دلار آماده جهش شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۱۸۹

طلا با کاهش دلار آماده جهش شد

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت اما قیمت‌ها برای اولین افزایش هفتگی خود از اواسط آوریل تعیین شده بود زیرا نرخ دلار از بالاترین سطح دو دهه گذشته کاهش یافت و نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی ایالات‌متحده باعث احیای تقاضای امن شد.

به گزارش ایران اکونومیست، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ درصد کاهش به ۱۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنج‌شنبه به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و فلزات ارزشمند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز افزایش یافتند.

استفان اینس، شریک مدیریت SPI Asset Management گفت: ترس از رکود اکنون جای خود را به ترس از رشد ایالات‌متحده داده است و دومی به طلا کمک می‌کند.

از آنجایی که شمش سودی ندارد، با افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت در ایالات‌متحده، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در زمان بحران‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا پایان سال جاری نرخ‌های بهره را بالاتر از حد انتظار یک ماه پیش افزایش خواهد داد و خطرات قابل توجه رکود اقتصادی را حفظ خواهد کرد.

اینس گفت: این یک هفته هیجان‌انگیز بود، پس از کاهش به زیر ۱۸۰۰ دلار که ناشی از بازدهی واقعی بالاتر بود، در را برای خریداران استراتژیک بلندمدت باز کرد تا در مقابل یک روند نزولی تکنیکال قدم بردارند.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با انعکاس افزایش تقاضا، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنج‌شنبه پس از اندکی ضررهای اخیر، ۰.۶۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۶.۱۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۳ دلار رسید اما این روند کاهش یافته است و این هفته حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت.

پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۵۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۷ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر دو به ترتیب برای افزایش هفتگی حدود ۱.۷ درصد و ۲.۸ درصد تعیین شده بودند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت دلار ، شمش طلا ، ایالات متحده ، رکود

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار شمش طلا ایالات متحده رکود ایالات متحده درصد کاهش کاهش یافت سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • روسیه به کانادا هشدار داد