Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:40:18 GMT

غم عثمان محمد پرست بر نهان خانه دل دوستدارانش نشست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۳۸۹

غم عثمان محمد پرست بر نهان خانه دل دوستدارانش نشست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت عثمان محمدپرست نوازنده موسیقی مقامی خراسان را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

خبر درگذشت استاد عثمان محمدپرست، یکی از مهم‌ترین بازماندگان موسیقی مقامی جنوب خراسان خبری تلخ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن مرحوم جانی جدا از جان فرهنگ و هنر نداشت و غمش در نهان‌خانه دل دوستداران موسیقی نشست.

مروری بر دوره پربار و تأثیرگذار فعالیت هنری استاد محمدپرست، تلاش و تکاپوی این هنرمند را در حفظ جایگاه میراث ارزشمند موسیقی اصیل ایرانی و سرمایه فرهنگی ما به خوبی بیان می‌کند.

اگرچه استاد محمدپرست از میان ما رفت، اما آوای منحصر به فرد، زیبا و روح‌نواز این استاد فقید همیشه در حافظه موسیقی مقامی ایران جاودان خواهد ماند.

این هنرمند فقید در طول زندگی حرفه‌ای خود، علاوه بر خدمات گسترده و دغدغه‌مندی عمیقی که در عرصه فرهنگ و هنر بومی داشت، مرد بزرگی که هرگز برای پول ننواخت با این وصف در امر ساخت بیش از ۹۰۰ مدرسه به همراهی خیرین دیگر مشارکت کرد.

اینجانب فقدان این هنرمند عزیز را به اهالی فرهنگ و هنر، علاقه‌مندان و شاگردان آن فقید سعید و خانواده محترم تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم."

کد خبر 5494415 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عثمان محمدپرست موسیقی نواحی پیام تسلیت محمد مهدی اسماعیلی تئاتر ایران فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن سینمای مستند فیلم سینمایی کارگردان تئاتر کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی اداره کل هنرهای نمایشی عثمان محمدپرست رادیو سازمان سینمایی نمایشنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی عیسی قلی پور افتخارات زیادی در جشنواره¬های داخلی و خارجی کسب کرد ه از جمله حضور و اجرا در جشنواره موسیقی فجر، جشنواره پیران چنگی و ده¬ها جشنواره ملی، منطقه¬ای، استانی و شهرستانی و همچنین داوری در چندین جشنواره از جمله فعالیت‌های این استاد موسیقی مقامی بود.
استاندار خراسان شمالی، مدیرکل صدا و سیمای استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، درگذشت این هنرمند موسیقی مقامی استان را به خانواده ایشان و جامعه هنری استان تسلیت گفتند.
مراسم تشییع پیکر استاد قلی پور فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح از مقابل سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت