Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:32:09 GMT

بیش از ۱۲ هزار هکتار آبیاری نوین در خراسان جنوبی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۴۰۹

بیش از ۱۲ هزار هکتار آبیاری نوین در خراسان جنوبی اجرا شد

اکبر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اعلام مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور، خراسان جنوبی رتبه نخست پروژه‌های در حال اجرا را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۸۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ به این سامانه‌های آبیاری تجهیز شدند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فروردین امسال نیز ۴۳۰ هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اجرا شد که خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را تا پایان فروردین ماه جاری از لحاظ اجرای طرح کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح آبیاری را ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم‌فشار حداکثر ۱۵ میلیون تومان و هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۳۵ هزار و ۴۷۷ هکتار اراضی استان انجام شده است.

وی مجموع اراضی آبی استان را ۱۴۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: امکان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۸۰ درصد این اراضی وجود دارد و مابقی به دلیل نبود کیفیت آب، خاک یا سایر موارد، امکان اجرا ندارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی آبیاری اراضی کشاورزی خراسان جنوبی آبیاری اراضی کشاورزی خراسان جنوبی هکتار آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران