Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:02:12 GMT

بازگشت به شرایط عادی عرضه نان لواش در مراغه 

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۵۶۳

بازگشت به شرایط عادی عرضه نان لواش در مراغه 

به گزارش ایرنا پس از اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها نه تنها سهمیه آرد لواش‌پزی‌ها کمتر نشد بلکه دولت برنامه‌ای هم برای تغییر در قیمت نان لواش نداشت اما نگرانی برخی از مردم موجب شده بود تا تقاضا برای این نوع نان که تا حدود یک ماه ماندگاری دارد، افزایش یابد و صف‌های گاه طولانی در مقابل لواش‌پزی‌ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد شاهی» از شهروندان مراغه که به صورت روزمزدی کار می‌کند، به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت کار نانوایی‌ها منطبق بر ساعت کار کارگران ساختمانی بوده و ایستادن در صف‌های تهیه نان برای امثال بنده به معنی تعطیلی کار روزانه و نبود درآمد در همان روز است.

وجود صف‌های طولانی در مقابل لواش‌پزی‌های مراغه مشکلاتی برای همین شهروند و دیگر اهالی که فرصت چندین ساعته برای تهیه نان نداشتند، ایجاد کرده بود و بر همین اساس بازگشت به شرایط عادی عرضه نان لواش در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گرفت. 

افزایش ۲۰ درصدی سهمیه آرد نانوایان و تشویق آنان به افزایش ساعت کار، برگزاری جلسات مختلف هم‌اندیشی، افزایش نظارت بر نانوایی‌ها و تنویر افکار عمومی از جمله تمهیداتی بود که طی این مدت در دستور کار قرار گرفت و شرایط عادی در روزهای کمتر از تعداد انگشتان دو دست به عرضه و تقاضای نان لواش برگشت. 

البته معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه، روز جمعه گذشته و در جلسه هم‌اندیشی با نانوایان هم این شرایط را پیش‌بینی کرده و گفته بود که «وجود صف‌های طولانی مقابل لواش‌پزی‌ها ناشی از جو روانی جامعه پس از حذف ارز ترجیحی است و این صف‌ها به زودی کوتاه و شرایط عادی عرضه نان حاکم می‌شود.»

«داود اسدیان» در آن جلسه با هدف تنویر افکار عمومی این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که قیمت نان و دارو تا آخر سال افزایش نخواهد یافت و برای مشکلات صنفی نانوایان هم باید راهکار مناسب اتخاذ شود زیرا راهکار بدون‌شک کم‌فروشی یا عرضه آرد در بازار آزاد نیست. 

وی ۲۰ اردیبهشت ماه و در جمع خبرنگاران نیز عرضه نان لواش در سطح سوپرمارکت‌ها را پیش‌بینی، و به افزایش نظارت بر نانوایان نیز تاکید کرد تا جایی که به گفته وی در این مدت نظارت بر میزان ورود و خروج آرد و نحوه عرضه نان تشدید شد. 

فرماندار مراغه اعلام کرده بود که با نانوایی‌های متخلف برخورد قاطع شده و واحدهای متخلف تعطیل و سهمیه آنان در اختیار واحدهای دیگر گذاشته می‌شود؛ حتی علاوه بر واحدهای نظارت بر نانوایی‌ها، سامانه پیامکی نظارت مردمی این شهرستان به شماره ۰۹۳۹۴۲۱۲۲۹۵ برای دریافت گزارش‌های مردمی هم فعال شد. 

«اسدیان» همچنین به فعالیت ۴۰ ناظر مردمی نیز اشاره و بیان کرده بود که «این افراد در سر صحنه اجازه مداخله ندارند و تنها مجاز هستند تا گزارش تخلف را به مسئولان ذیربط اعلام کنند».  

افزایش نظارت‌های مردمی و سیستمی بر توزیع آرد خودش را در کشفیات عوامل انتظامی شهرستان هم نشان داد و طی این مدت چندین محموله قاچاق شامل مواد غذایی احتکاری و آرد خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط شد. 

به گزارش ایرنا عرضه و تقاضای نان پس از حذف ارز ترجیحی در حالی طی کمترین زمان ممکن مدیریت شد که برخی از اهالی شهرستان‌های اطراف نیز به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری نان لواش مراغه، طی این مدت نان مصرفی و گاه ذخیره‌سازی خود را از نانوایان این شهر تهیه کردند. 
 

برچسب‌ها آرد فرمانداران مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد فرمانداران مراغه آرد فرمانداران مراغه شرایط عادی نانوایی ها عرضه نان نان لواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، چند روز قبل لیست اردونشینان کشتی آزاد از سوی کادرفنی اعلام شد، لیستی براساس نتایج رقم خورده در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی قاره‌ای؛ اتفاق ظاهرا عجیب هم نام کامران قاسم‌پور بود که همچنان در وزن ۹۷ کیلوگرم درج شده بود.

او بعد از سومی در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب و قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از امیرعلی آذرپیرا، متوجه شد که در وزن ۹۷ کیلوگرم شانسی برای حضور در المپیک ندارد چراکه قهرمان امید‌های جهان با شکست کایل اسنایدر آمریکایی و قهرمانی در زاگرب، نفر اول ۹۷ کیلوگرم شد و مشخصا شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک در گزینشی آسیایی داشت که همین اتفاق هم در بیشکک افتاد و باتوجه به وعده قبلی کادرفنی و فدراسیون در خصوص المپیکی شدن کشتی‎‌گیرانی که سهمیه المپیک را می‌گیرند، او خودش را به پاریس رساند.

از همان وقت بار دیگر نام کامران قاسم‌پور به عنوان مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد، خودش هم طی مصاحبه‌ای که داشت تلویحا موضوع را تایید کرد، اما بار دیگر در اردوی اصلی المپیکی که از امروز (پنجم اردیبهشت) در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده، نامش در جمع دعوتی‌های ۹۷ کیلوگرم بود، درحالیکه حسن یزدانی و هادی وفایی‌پور دو ۸۶ کیلوگرمی دعوت شده به اردو بودند.

اما ماجرای دعوت دوباره قاسم‌پور در این وزن چه بود؟ دارنده دو نشان طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهان، بعد از آنکه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران از دست داد، اولین مسابقه‌ای که پشت سر گذاشت، تورنمنت زاگرب و آن هم در وزن ۹۷ کیلوگرم بود. برای این رقابت‌ها وزنش را به ۹۳ کیلوگرم رسانده بود. در ادامه جراحی فتق انجام داد و اکنون با استناد به گفته خودش در آخرین مصاحبه‌ای که داشت، وزنش بین ۹۰-۹۱ کیلوگرم است. او در این مدت تمرین کشتی آن‌چنانی نداشته و به نظر می‌رسد قصد دارد در این اردو استارت تمرینات سنگین کشتی خود را بعد از جراحی زده و خود را در وضعیت جدید برای حضور در ۸۶ کیلوگرم محک بزند.

او چند سالی است که به دلیل حضور در ۹۲ کیلوگرم، وزن کم نکرده، به نظر می‌رسد کامران قاسم‌پور پیش از آنکه برای بازگشت به ۸۶ کیلوگرم درخواستش را به فدراسیون ارائه دهد، ترجیح می‌دهد طی تمرینات سنگین اردویی شرایط وزنی‌اش را ارزیابی کند و بعد از آن تصمیم نهایی‌اش را بگیرد. دلیل آن هم این است که کامران قاسم‌پور بعد از محک ناموفق در ۹۷ کیلوگرم، حالا فقط می‌تواند در یک وزن دیگر وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود، یا به نیت حضور در المپیک و رقابت احتمالی با حسن یزدانی در تورنمنت زاگرب در ۸۶ کیلوگرم و یا اینکه قید حضور در المپیک را بزند و به فکر حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی باشد و با نفر اول چرخه ۹۲ کیلوگرم که امیرحسین فیروزپور است، رقابت انتخابی داشته باشد؛ بنابراین او همچنان طبق روال قبلی، به عنوان نفر دوم ۹۷ کیلوگرم به اردوی جاری دعوت شده است و طی روز‌های آینده باید تصمیم نهایی خود را در مورد وزنش بگیرد.  

البته از یک سو اتفاق دیگری هم رخ داده است، بعد از شکست دیوید تیلور در انتخابی آمریکا، درحالیکه خیلی‌ها دستیابی حسن یزدانی به طلای المپیک پاریس را راحت‌تر از گذشته می‌دانند، او که قرار بود از اردوی پنجم اردیبهشت در جمع آزادکاران تمرینات کشتی‌اش را پیگیری کند، بازگشتش به اردو را به تعویق انداخته و عنوان شده از اردوی بعدی به تهران خواهد آمد. باید دید این تصمیم به دلیل وضعیت کتف این کشتی‌گیر اتخاذ شده و یا اینکه او ترجیح می‌دهد پیش از اعزام به مسابقه رنکینگ‌دار بوداپست، وضعیتش بر رقبا روشن نباشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله