Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:38:20 GMT

آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۱۳۹

آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی سخنگوی «کارگروه تحقیقات پاسخگو، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مازندران گفت: در این کارگروه بر تبیین سیاست های جدید تحقیقات و فناوری و برنامه تحولی تحقیقات مبتنی بر ۸ ماده، تاکید شد.

زالی افزود: در برنامه تحولی تحقیقات، نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان از سال گذشته دیده شده اند که خوشبختانه نامگذاری سال جدید به این مساله کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که ارکان سودمندی، اثربخشی و کارآیی باید در راستای تحقیقات پاسخگو مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان به هیات وزیران ارسال شده و پس از تایید ابلاغ خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نیازهای کشور در حوزه تحقیقات فهرست شده و پژوهش ها بر اساس آن اولویت گذاری خواهد شد.

وی با اعلام این که تاکنون ۷۵ هزار مقاله و ۲۲ هزار پایان نامه منتشر شده ولی خروجی آن حدود ۲۴۰۰ محصول بوده است، گفت: این میزان محصول به نسبت مقالات و پایان نامه ها خیلی کم است و در این زمینه از دنیا عقب هستیم.

زالی افزود: برای تبدیل شدن پژوهش‌ها به محصول باید راه های میان بُر را انتخاب کنیم. در این راستا ۲۰ برابر شدن خدمات دانش بنیان و ۱۰ برابر شدن تولیدات پژوهش محور هدفگذاری شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد فرصت های مطالعاتیِ صنعتی برای اعضای هیات علمی، محصول محور کردن پایان نامه‌ها، توجه به مارکتینگ و پشتیبانی از طرح های حوزه غذا و دارو مباحث دیگر مطرح شده در کارگروه بود.

کد خبر 5494548

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شرکت دانش بنیان پایان نامه روز جهانی ارتباطات حاکمیت سایبری ایرانسل اقتصاد دیجیتالی شبکه ملی اطلاعات تحقیقات علمی همراه اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ناسا سلول بنیادی فناوری فضایی تفاهم نامه همکاری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد