Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:05:38 GMT

کرسی دائمی اذانگاهی تلاوت قرآن در جزیره کیش راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۴۲۴

کرسی دائمی اذانگاهی تلاوت قرآن در جزیره کیش راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کرسی دائمی اذانگاهی تلاوت قرآن کریم اواخر هفته جاری با حضور مسئولان محلی در جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا (ص) راه اندازی شد تا از این پس هر روز در زمان اذان مغرب شاهد تلاوت زنده کلام الله مجید و اجرای زنده اذان با حضور قاری راتب در این مسجد باشیم.

راه اندازی این کرسی اذانگاهی که از برنامه‌های پیش بینی شده منطقه آزاد کیش در سال‌های گذشته بود، پس از بیانات مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان با جامعه قرآنی که طی آن بر تمرکز فعالیت‌های قرآنی در مساجد تأکید کرده بودند، سرعت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در این کرسی تلاوت اذانگاهی علی دارابی، قاری ممتاز و دارنده رتبه نخست مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور، به عنوان قاری مسجد خاتم الانبیا (ص) معرفی شد و حکم خود را از حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه کیش دریافت کرد.

در این کرسی تلاوت کریم منصوری، قاری ممتاز کشورمان به عنوان مهمان ویژه حضور یافت و به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. همچنین اجرای این مراسم را سید وحید مرتضوی، از مجریان معارفی سیما بر عهده داشت.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی نهاد امامت جمعه کیش و مرکز فعالیت‌های قرآنی جزیره کیش مقرر شده است کرسی تلاوت اذانگاهی طی ماه‌های آینده در دیگر مساجد این جزیره برگزار شود.

اولین کرسی تلاوت اذانگاهی مجسد خاتم الانبیا با حضور امام جمعه جزیره کیش، مدیرکل دفتر مدیرعامل، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و همه مسئولان قرآنی و روحانیون و مسئولان این جزیره برگزار شد.

کد خبر 5494537 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علی دارابی آیت الله خامنه ای قرآن جزیره کیش منطقه آزاد کیش قرآن آیت الله فاطمی نیا تهران قرآن کریم شیعه ایران معرفی کتاب نشست علمی آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران انقلاب آیت الله مصباح یزدی کرسی تلاوت جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب