Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@03:00:18 GMT

رضایت تولیدکنندگان از حذف رانت ارز ترجیحی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۴۳۸

رضایت تولیدکنندگان از حذف رانت ارز ترجیحی

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران می‌گوید: با توزیع عادلانه یارانه ها، رقابت بیشتر و کیفیت بالاتر می‌رود، اما باید در مسیر صادرات حمایت شویم.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از صدا و سیما، مقدسی گفت: حذف ارز ترجیحی رانت ایجاد شده در بخش تولید را از بین خواهد برد و ما می‌توانیم تولید را در یک فضای آزاد و رقابتی پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به دلیل خرید نهاده با ارز 4200 تومانی در قیمت گذاری و صادرات محصولاتمان تحت فشار بودیم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: همچنین با حذف رانت ارز ترجیحی رقابت پذیری و کیفیت در واردات محصولات دامی هم کاهش پیدا کند و حتی به راحتی می‌توانیم با بازار‌های اروپایی رقابت کنیم و جای نگرانی نیست.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم با اشاره به تامین نهاده‌ها از تامین سرمایه در گردش تولید کننده‌ها هم خبر داد و گفت: از طریق دامدار کارت برای واحد‌های کوچک 200 میلیون تومان نقدینگی را داریم.

قربانی همچنین گفت: برای واحد‌های بزرگ مقیاس طیور و دامداری‌های دیگر و حتی وارد کنندگان یک خط اعتباری ویژه از طریق هشت بانک در نظر گرفتیم.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد، تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد و چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالا‌های اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به طوری که افراد بتوانند این کالا‌ها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک مرکزی ارز ترجیحی حذف ارز ترجیحی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد

استاندار سمنان با بیان اینکه موضوع احتکار به‌هیچ‌عنوان پسندیده نیست و قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد، گفت: با کسی در سطح استان در این زمینه تعارف نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازدید‌ها و نظارت بر انبارها در این بخش برای جلوگیری از احتکار با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

وی درباره لزوم مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا به دلیل سودآوری بالا، زمینه و بستر ایجاد رقابت در بین تولیدات کالاهای داخلی برای ارتقاء کیفیت را از بین خواهد برد‌.

وی از برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز استان قدردانی کرد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر 95 جلسه در سطح استان تشکیل و مصوبات نیز اجرایی شده است.

استاندار سمنان گفت: کالا و ارز قاچاق شده بدون پرداخت مالیات و عوارض در مدت‌زمان کوتاه در بازار عرضه‌شده و سودآوری بسیاری دارد، لذا این موارد افراد سودجو را به قاچاق سوق می‌دهد.

هاشمی گفت: اشباع کالاهای بی‌کیفیت قاچاق در سطح بازار، عرصه رقابت در بین تولیدات و کالاهای داخلی را از بین می‌برد.

وی با اشاره به آسیب‌های مهم قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد.

استاندار سمنان از قاچاق سوخت به‌عنوان نوعی دیگر از قاچاق نام برد و گفت: این نوع قاچاق نیز به دلیل سودآوری مورد توجه است.

هاشمی گفت: جلسات قاچاق کالا و ارز برای کشف و جلوگیری از وقوع این مهم باید به‌صورت مستمر و پرقدرت برگزار شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد