Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شبکه آمریکایی "سی ان ان" خبر داد:سعد الجابری، مرد سابق اطلاعاتی عربستان سعودی، با درخواست از کاخ سفید، پیشنهاد داد در صورتی که مقامات پادشاهی پسران بازداشت شده وی را آزاد کنند، «تمام اختلافات مالی و حقوقی با عربستان سعودی را حل و فصل کند».

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از الخلیج الجدید؛این شبکه اعلام کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنان به سرنوشت فرزندان «الجابری» علاقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب با رئیس جمهور آمریکا تماس گرفتند تا از او بخواهند برای آزادی «سارا» و «عمر الجابری» دو پسر «سعد الجابری» که توسط مقامات بازداشت شده اند تلاش کند.

چندین سال پیش، دادگاه سعودی در اواخر سال 2020 حکم به زندانی کردن آنها به اتهام پولشویی و توطئه برای خروج غیرقانونی از پادشاهی داد، اتهاماتی که این دو نفر آن را رد می کنند.

 «سعد الجابری» یک مرد اطلاعاتی بازنشسته است که به عنوان دستیار برجسته ولیعهد سابق «محمد بن نایف» که در سال 2017 سرنگون شد و در مارس 2020 دستگیر شد، کار می کرد.

«ساره» و «عمر» ده روز پس از زندان «ابن نایف» دستگیر شدند.

در تابستان 2020، الجابری، ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان را در یک پرونده مدنی در دادگاه فدرال آمریکا متهم کرد که در سال 2018 مامورانی را به کانادا، جایی که الجابری در آن زندگی می‌کند، فرستاده تا او را بکشند.

در ژانویه 2021، گروهی از شرکت‌های دولتی سعودی در یک شکایت در کانادا مدعی شدند که الجابری میلیاردها دلار از بودجه دولتی را در حین کار در وزارت کشور اختلاس کرده است.

تحولات جدیدی که سی‌ان‌ان در پرونده «الجابری» فاش کرد، همراه با گزارش‌هایی از دیدار مستقیم احتمالی ظرف چند هفته آینده بین «بایدن» و «بن سلمان» است، جایی که این شبکه اعلام کرد که مقامات ... "دولت بایدن" در حال مذاکره با سعودی ها در مورد ترتیب دادن ملاقات شخصی احتمالی بین این دو نفر است، . این گزارش حاکی از آن است که ممکن است موضوع «الجابری» در دستور کار مذاکرات دو هیئت قرار گیرد. کاخ سفید اعلام کرد که نمی تواند تایید کند که برنامه هایی برای دیدار با بایدن و ولیعهد عربستان سعودی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سعد الجابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس