Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:14:49 GMT

تحصیل جوانان 130 کشور در جامعة‌المصطفی در 400 رشته و گرایش

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۷۵۱

تحصیل جوانان 130 کشور در جامعة‌المصطفی در 400 رشته و گرایش

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، نشست مانع زدایی از ارتباطات علمی انقلاب با جهان اسلام با حضور حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی‌العالمیه(ص) در سرای بین‌الملل برگزار شد.

محسن قنبری با بیان اینکه دانشگاه ما، دانشگاه بین‌المللی اسلامی است، گفت: دانشگاه در سه حوزه کلان دانشی فعالیت‌های علمی خودش را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این حوزه‌ها علوم اسلامی است که در زمینه مطالعات قرآنی یا حدیثی، مطالعات فکری و اصولی، مطالعات تاریخ و سیره و مطالعات فلسفه و کلام و ادیان فعالیت می‌کند.

وی درباره حوزه علوم انسانی که دومین شاخه فعالیت ما در جامعه المصطفی (ص) است اظهار کرد: همه رشته‌های علوم انسانی را در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا پسا دکتری ارائه می‌کنیم، البته رویکرد علوم انسانی، رویکرد اسلامی است. در حوزه سوم، مطالعات زبان و فرهنگ ها صورت می‌گیرد.

وی‌ اضافه کرد: دانشگاه جامعه المصطفی‌ (ص) حدود ۴۰۰ رشته و گرایش دارد و مخاطبین ما بیش از ۱۳۰ ملیت است که در جامعةالمصطفی(ص) مشغول هستند و تقریبا از اغلب قاره ها دانشجو داریم.

وی افزود: آموزش در داخل کشور به زبان عربی و فارسی است اما در خارج از کشور زبان اصلی، به کشور میزبان بستگی دارد ولی زبان مباحث اسلامی عربی است. همچنین بیش از ۲۰۰ تفاهم‌نامه در داخل و خارج از کشور داریم.

محسن قنبری ادامه داد: تقویت روابط بین‌المللی ما از طریق آموزش عالی و پژوهش و نوآوری است، قبل از انقلاب در هیچ رتبه‌بندی علمی حضور  نداشتیم اما در رشد علمی رتبه ۱۴ دنیا را داریم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی‌العالمیه (ص) از ویژگی‌های دیپلماسی دانش خبر داد و در این خصوص ادامه داد: اولین اصل، توجه به بازیگران و شریکان ما در دنیا است و اصل بعدی تمرکز در آموزش عالی و پژوهش‌ها و نوآوری‌ها است. همچنین از دیگر ویژگی‌ها شناخت انگیزه‌ها از سوی بازیگران و از منافع متقابل است.

محسن قنبری در ادامه افزود: مذاکره و همکاری و حمایت دارای اهمیت است. ما باید در دیپلماسی دانش مسائل جهانی را مورد خطاب قرار دهیم و در ابتدا با دانشگاه‌های منطقه ارتباط معنا‌دار علمی بگیریم و سپس با دانشگاه‌های معتبر دنیا ارتباط برقرار کنیم.

در پایان نشست از کتاب« GLOCAL ENGLISH 2 » رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصلی المصطفی محسن قنبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور