Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:12:40 GMT

تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۸۰۰

تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان دو برابر شد

معاون درمان وزارت بهداشت از تلاش‌های این وزارتخانه برای دوبرابر کردن تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر یک روزه به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است. یکی از مهمترین اقدامات در این راستا افزایش عادلانه سرانه تخت های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به گسترش خدمات درمانی در کشور افزود: باعث افتخار است که علاوه بر کلانشهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات فوق تخصصی همچون پیوند مغز استخوان ارائه می‌شود و در شهرهای مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود:  در حال حاضر در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۱۴ هزار  تخت ICU داریم و از نظر PICU یاICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارت بهداشت  این تخت ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه‌ تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه قرار می گیرند و امیدورایم بتوانیم سرانه  تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

وی همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، بیان داشت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی درد آور می باشد. ولی این فرد می‌تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی‌، اهدا می شوند، گفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از  عضو از عزیزان مرگ مغزی حل نماییم.

 معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن نشست با رییس  و هیات رییسه دانشگاه  علوم پزشکی بابل از بیمارستان‌های فوق تخصصی کودکان امیرکلا، مرکز جامع ترومای شهید بهشتی، بیمارستان آیت الله روحانی بابل و ساختمان جدید بزرگترین بیمارستان تخصصی دیالیز شمال کشور که مراحل پایانی ساخت توسط خیرین  را می گذراند، بازدید کرد.

وی همچنین از بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار مازندران بازدید و به ارزیابی روند ارائه خدمات در این مرکز پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمارستان کودکان تخت بیمارستان معاون درمان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد

سید مهدی حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: یک مرکز غیر مجاز که در خصوص ارائه خدمات پوست، تزریق ژل و بوتاکس و مزوتراپی فعالیت می‌کرد به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان، شناسایی و مهروموم شد. 

این مسئول از ضبط وسایل و تجهیزات در این مرکز زیبایی غیرمجاز  پس از طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی و با حضور نماینده اداره اماکن، کارشناسان بهداشت محیط و امور حقوقی خبر داد و گفت: به منظور صیانت از سلامت مردم، مباشران این مرکز به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته او این اقدام با تلاش و پیگیری کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان خرمشهر انجام شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان