Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:36:45 GMT

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی ارسنجان لازم است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۰۲۷

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی ارسنجان لازم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسینعلی بهرامی در خطبه‌های نماز جمعه ارسنجان با اشاره به پیشینه تاریخی غنی این شهرستان اظهار کرد: بحمدالله شهرستان ارسنجان از پیشینه تاریخی غنی برخورداراست و از تمام دوران تاریخی آثار و نشانه‌های بی نظیر دارد.

وی افزود: طبق کاوش‌هایی که در سه مرحله توسط گروه کاوش مشترک ایران و ژاپن در غار تاریخی سیده خاتون نعمت آباد انجام شده قدمت این منطقه به دوران انسان‌های اولیه بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه ارسنجان بر ضرورت توجه بیشتر به اماکن تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: اثر تاریخی سیده خاتون نعمت آباد شهرستان ارسنجان قدمتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار سال پیش تخمین زده شده است.

حجت الاسلام بهرامی بیان داشت: در خصوص فرهنگ و مذهب شهرستان همین بس که با داشتن قرآن‌های دست نویس بالای ۴۰۰ سال قدمت این شهرستان از گذشته‌های دور بنام کاتبان وحی نامگذاری شده و همین امر بر مذهبی بودن این شهر دلالت دارد.

امام جمعه ارسنجان بر لزوم افرایش نیروی انسانی در نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تاکید کرد و گفت: نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ارسنجان با ۱۱۴ اثر تاریخی کم نظیر تنها دارای یک نفر نیروی انسانی است که با توجه به شرایط و حجم زیاد کار تقاضای ارتقا این نمایندگی به اداره و افزایش نیروی انسانی و خودروی اداری داریم.

حجت الاسلام بهرامی خواستار همکاری نیروی‌های محلی و انجمن‌های مردم نهاد برای شناسایی و ثبت آثار باقیمانده و همچنین حفظ و حراست این بناهای ارزشمند تاریخی که میراث گذشتگان آنهاست، شد.

او از اعلام همکاری خود برای پاسخگویی شبانه روزی و همکاری مردمی در راستای صیانت از آثار تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: میراث فرهنگی شهرستان ارسنجان دارای ۱۱۴ اثر تاریخی ملموس شامل بناهای غار تپه و۲ اثر ناملموس که در حوزه رسومات محلی و آئین‌های غذایی است که به ثبت ملی رسیده است.

خطیب جمعه ارسنجان همچنین از تلاش‌های مسئولین این شهرستان برای به ثبت رسیدن درختان کهنسال ارسنجان در فهرست آثار ملی و طبیعی با تشکیل پرونده‌های مربوطه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برنامه‌ای را تدوین کرده اند تا حداقل هفته‌ای یک جلسه یک اثر تاریخی شهرستان را معرفی و توضیحات کامل را ارائه دهند می‌طلبد که مسئولان و مردم برای شناسایی بیشتر آثار تاریخی این شهرستان در سطح استان و کشور تلاش کنند.

امام جمعه ارسنجان در ادامه به انتخابات شورای هیئات مذهبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی کل کشور و به تبع در شهرستان در واقع رقابت بر سر نوکری اهل بیت علیهم السلام و نه رقابت برای حب دنیا، میزریاست، پست و مادیات است.

خطیب جمعه ارسنجان اذعان‌کرد: هیئات مذهبی در نهادینه کردن و رشد فرهنگ دینی، مذهبی، فرهنگ ایثار و شهادت نقش بی بدیلی دارند.

کد خبر 5494567

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه شهرستان ارسنجان میراث فرهنگی فارس بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خراسان رضوی گرد و خاک ویروس کرونا مشهد ایلام تعطیلی مدارس شهرستان ارسنجان میراث فرهنگی جمعه ارسنجان اثر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد