Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی شهروندان شهدادی با ارسال عکس هایی از قطع درختان به خبرگزاری جمهوری اسلامی طی روزهای اخیر، از این اقدام گلایه و اعتراض خود را اعلام کردند.

خبرنگار ایرنا نیز پیگیر موضوع شد که سرپرست شهرداری و نیز رییس شورای اسلامی شهر شهداد در این زمینه توضیحاتی دادند و آنان عکس هایی برای ایرنا فرستادند.

عکس ارسالی شهرداری شهداد

نکته قابل تامل اینکه شهرداری می گوید بنا به مصوبه شورا و در ادامه اعتراض های مردمی برای پیشگیری از بروز خسارت ناشی از سقوط درختان، درختان کهنسال و خشک قطع یا برخی دیگر درختان که برای تردد مزاحمت داشتند، هرس شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برخی شهروندان می گویند شاهد قطع درختان سبز حتی از گونه های مقاوم مانند گز یا کُنار نیز بوده اند.

آنطور که برخی شهروندان تصاویری برای ایرنا ارسال کردند برخی درختان گز یا اکالیپتوس نیز قطع شده اند و در تصاویر مشاهده می شود برخی از این درختان سبز هستند که شهرداری می گوید ممکن است یک درخت خشک شده چند شاخه سبز نیز داشته یا اینکه شاخه های سبز مربوط به هرس درختان مزاحم بوده است.

براساس تصاویری که مجموعه مدیریت شهری ارسال کرده درختان کهنسال که تنه آنها پوسیده شده یا خشک بوده اند قطع شده اند.

توضیح شهرداری و شورا

مصطفی رجبی سرپرست شهرداری شهداد به خبرنگار ایرنا اینچنین توضیح داد: پیرو شکایت های مردمی و خسارت های مالی و جانی وارد شده به افراد، مغازه ها ، خانه ها و خودروها و نیز وزش طوفان های شدید با سرعت۹۰ تا۱۰۰کیلومتر در منطقه، جلسه ای با عنوان کارگروه فضای سبز شهری اوایل اردیبهشت ماه جاری تشکیل شد.

به گفته وی در این جلسه سرپرست شهرداری، رییس شورای اسلامی شهر، مسئول منابع طبیعی بخش و مسئول فضای سبز شهرداری حضور داشتند و مقرر کردند که درختان خشک کاملا حذف و سایر درختان که سد معبر و نیاز به هرس دارند هرس شوند؛ همچنین جایگزین آنها گونه های درختی سه پستان و نارنج کاشته شود که بلافاصله در حال انجام است.

وی جوان کردن درختان مسن از طریق حذف شاخه های پیر و وادار کردن درخت به تولید شاخه های جدید، ایجاد تعادل بین شاخه و ریشه، حذف شاخه های خشک، مزاحم، آفت زده، بیمار و شکسته، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا به درون شاخه ها و پراکندگی نقاط متراکم به منظور زیبایی را از مواردی دانست که کارشناسان فضای سبز بر آنها تاکید دارند.

حجت ابراهیمی زاده رییس شورای اسلامی شهر شهداد نیز که از اقدام شهرداری دفاع می کند می گوید: با توجه به وزش طوفان های شدید منطقه و خطر وقوع حوادث و شکسته شدن درختان اکالیپتوس اقدام برای پیشگیری با اصلاح و بهینه سازی فضای سبز مدنظر قرار گرفت.

به گفته وی حذف درختان فرسوده، خشک، شاخه زنی درختان و جایگزینی هم صورت می گیرد که به جای آنها کاشت درختان نارنج، کّنار، سه پستان و دیگر گونه های بومی در دستور کار است.

مدیران شهری شهداد در گفت وگو با دیگر رسانه ها از جمله سایت خبری کرمان نو گفته اند که شاهد شکایت برخی شهروندان و بروز خسارت ناشی از سقوط درختان نیز بوده اند. این مدیران همچنین گلایه دارند که چرا برخی شهروندان از مزاحمت های درختان خشک یا کهنسال پیگیری رسانه ای نکرده اند؟

تصاویر ارسالی شهروندان

آنطور که خبرنگار ایرنا بررسی کرد احتمال آن داده می شود که پیمانکار طرف قرارداد شهرداری در انجام وظایف محوله بخوبی عمل نکرده باشد و برخی دیگر درختان سبز را نیز همراه با درختان خشک یا کهنسال قطع کرده باشد البته پیگیری ایرنا به طور کامل تاکنون منتج به این نتیجه نشده که این تخلف احتمالی رخ داده باشد لذا می طلبد که شهرداری و شورای شهر در این زمینه نظارت لازم داشته باشند و اگر خارج از ضوابط و مقررات مصوب و اعلام شده به پیمانکار، تخلفی انجام شده باشد موضوع در دستور کار و برخورد با متخلفان احتمالی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا چندی پیش نیز قطع برخی درختان در روستای گردشگری سِکُنج از توابع بخش ماهان شهرستان کرمان خبرساز بود و اهالی اعتراض داشتند؛ اعتراض های مردمی که نشان دهنده دغدغه ارزشمند آنان نسبت به محیط زیست و مراجعه به رسانه ها برای پیگیری این مشکلات است و باید قدر دانسته شود؛ امید که مدیران متولی نیز این سرمایه اجتماعی را قدر بدانند.

بخش شهداد با مرکزیت شهر شهداد در شمال کرمان قرار دارد و دسترسی به کویر جهانی لوت نیز از این منطقه میسر است.

برچسب‌ها کرمان شهداد تخریب محیط زیست قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهداد تخریب محیط زیست کرمان شهداد تخریب محیط زیست قطع درختان برخی شهروندان فضای سبز شاخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟