Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:10:58 GMT

هدف دشمن از تخریب روحانیت ضربه زدن به ارزش‌هاست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۸۴۴

هدف دشمن از تخریب روحانیت ضربه زدن به ارزش‌هاست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج در آستانه برگزاری کنگره شهدای روحانی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌ها و کشورهای وابسته به آنها جن گی نابرابر به ملت شریف ایران تحمیل کردند و مردم غیور و ان قلابیون شجاع وارد عرصه این جنگ ش دند و این جنگ را به دفاع ی مقدس و مبارک تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش آفرینی اقشار و گروه‌های مختلف در این عرصه عنوان کرد: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی گروه‌های مختلف اعم از ک ارمند و کارگر، استا د و دانشجو، معلم و دانش آموز، روحانیون و طلاب، کشاورز و زارع و همه صنوف مخ تلف بازار، زنان و مردان این مملکت دست به دست هم دادند و پیروزی‌های مقت د رانه ای را برای کشور ایران رقم زدند که ما همچنان به آن افتخار می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: پس از پیروزی جمهو ری اسلامی و در طول این مدت به مناس بت‌های مختلف، یادواره‌ها و کن گره‌هایی برای شهدای عزیز و گرانقدر در هر قشر و صنفی به طور خاص برگزار شده است، توصیف، تجلیل و تقدیر از روحانیت در کنگره به هیچ وجه نافی تلاش‌ها و زحمات سایر ا قشار نیست زیرا همه گروه‌ها و صنف‌ها در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشا ره به فعالیت روحانیت در طول تاریخ گفت: از همه گروه‌ها و اقشار حتی از بین اقلیت‌های دینی در کشو ر و آزاداندیشان سایر کشورها در بین شهدای ما هستند اما بر اساس آ مار و ارقامی که از گروه‌های مخت لف در اختیار داریم روحانی ت معزز و معظم، بیشترین تعداد نسب ی شهدا را به خود اختصاص داده و در واقع روحانیت در مقاطع مختلف تاریخ خوش درخشید ه و شکنجه‌ها، ناملایمات، کم لطفی‌ها و بی مهری‌های فروانی را تحمل کرده است.

وی با اشاره به شهادت شهدای روحانی شاخص در همه عرصه‌ها و با بیان اینکه در طول تاریخ شهدای متعددی در راه حفظ مسی ر انقلاب و اسلام تقدیم شده اند، افزود: وجه تمایز روحانی ت در اسلام با سایر ادیان در این است که این روحانیت همه وجو دش را برای اسلام و اهداف پیامبر عظیم الشان (ص) فدا می‌کند در حالی که در عهد رنسان س و کلیساها بزرگترین شکست‌ها توسط کشیش‌های مدعی رهبری مردم به دین تحمیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه روحانی ت با پوشیدن لباس پیغمبر، همه وجود خود را برای گسترش راه و تقویت منسب و مکتب الهی هدیه می‌کند اذعان کرد: در دفاع مقدس هم روحانیون نقش‌های کلیدی و مهمی بر عهده داشتند و پیشتاز جبهه و جنگ بود ند و بیش از سایر گروه‌ها در عرصه حضور پی دا می‌کرد ند، آمار و ارقامی که در اختیار متخصصان امر است، گواه تاریخی این ادعاست نه فقط بیان من حقیر.

وی خاطرنشان کرد: امروز که شاهد این همه شیطنت علیه روحانیت هستیم، لازم است در مقابل این گونه توطئه‌ها که در ظاهر، تخریب روحانیت و در باطن، تخریب دین، اعتقادات، باورها، ولایت، امامت، رسالت و همه ارزش‌های دینی است، از شجره طیبه روحانیت دفاع کنیم. حضور امروز من در این جایگاه به خاطر خودم نیست بلکه به دلیل احساس تکلیف است زیرا می‌بینم دشمنان قسم خورده و دوستان مدعی ولی ناآگاه، دست به دست هم داده اند و علیه مقدسات و باورهای دینی اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به حضور و درخشش روحانیون در همه عرصه‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: این روحانیت ب ود که در زمان انقلاب به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی مردمی که اردتمند و علاقه مند به خاندان علم و نبوت بودند و روحانیون را نماد حجت اسلام می‌دانستند ر ا بسیج کرد، مردم نیز در دفاع و حمایت از این روحانیت بسیار خوش درخشیدند و تاریخی را ثبت و ماندگار کردند که نسل‌های آینده هم به آن افتخار کنند.

وی حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف را کم نظیر و تلاش‌های دشمنان برای تخریب این نماد اسلام و دین را تمام نشدنی دانست و تصریح کرد: از مظلومیت روحانیت همین کافی است که بعد از گذشت این همه سال از این نظام مقدس، قرار است اولین کنگره چهار ه زار روحانی شهید برگزار شود. تخریب روحانیت نقشه دشمن است که امپراطوری رسانه‌ای بر لغزش‌های احتمالی از سوی برخی روحانیون مت مرکز می‌شود و گرنه به خاطر لغزش یک فرد، همه آن قشر متهم نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: ما افتخار می‌کنیم و خداوند سبحان را شاکریم که از میدان‌های مبارزه با گروه‌های مخوف رژیم طاغوت تا کوچه و بازار و دیگر عرصه‌های دفاع مقدس، میادین مین و دفاتر کار و خطوط مقدم جبهه ف با خون پاک شهدای روحانی و دیگر شهدای عزیز گلگون شده و ما امروز با افتخار از آنان یاد می‌کنیم اما می‌دانیم که دشمن بیکار نمی‌نشیند و در صدد تخریب وجهه و چهره روحانیت هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر دشمن خطا و لغزشی هم از روحانیون پیدا نکند، با کمک گرفتن از امپرا طوری رسانه‌ای افرادی را اجیر می‌کند تا نقش روحانی را بازی کن ن د و از او فیلم می‌گیرند و در بین مردم منتشر می‌کنند تا شاید چهره روحانیت در نگاه و منظر مردم خراب شود؛ نمونه جدید تخریب این قشر در تصاویری که همین روزها دست به دست می‌شود را می‌توان دید که برخی مشاهده کرده اید که در واقع عده‌ای طلبه در قالب گروه جهادی در حال جمع آوری اقلام ضروری برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی اظهار کرد: امروز دشمنان در صدد تخریب روحانیت به بهانه‌های مختلف هستند و در صورت نداشتن بهانه، بهانه سازی می‌کنند زیرا هدف اصلی روحانیت نیست، هدف ضربه زدن به دین و ارزش‌های والای آن است، هدف آنها ضربه زدن به واقعیت‌های تاریخی است که امروز همه ما بدان‌ها افتخار می‌کنیم؛ به امید روزی که همه ما بتوانیم در این سنگر مستحکم ارزش‌های دینی به نحو شایسته و مطلوب دفاع کنیم، این لباس، لباسی است که تا آخرین قطره خون دست ا ز ترویج دین مبین اسلام برنخواهد داشت ولو بارها از لبه تیغ بگذریم.

کد خبر 5494794

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه البرز روحانی دوران دفاع مقدس بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی گرد و خاک ویروس کرونا مشهد ایلام تخریب روحانیت دفاع مقدس عرصه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده کل انتظامی کشور در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا برای اجرای طرح نور عفاف و حجاب گفت: دشمن تلاش فراوان کرد که بگوید در این معرکه پلیس تنهاست، اما مردم خط بطلان بر افکار پلید دشمن کشیدند که مردم همراه و همگام پلیس هستند.

سردار رادان با بیان اینکه در معرکه‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسید که در نبرد رودررو با جمهوری اسلامی بجز شکست هیچ دستاوردی برایش ندارد گفت: دشمن تلاش دارد که مادری نباشد که رزمنده بپروراند و شروع این جنگ از پایان دفاع مقدس آغاز شد.

وی افزود: زمانی که دو بال حیا و عفت و بال غیرت از ما گرفته شود، چشم به گناه عادت می‌کند و آنگاه یک ضد ارزش تبدیل به ارزش می‌شود و اصل دعوا و رودررویی حق و باطل در این است.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه ما از دختران و مادران آینده این مرز و بوم صیانت می‌کنیم و اصل ماجرا این جاست گفت: این ماجرا از زمان پیامبر و امیرالمومنین و گوشواره از گوش کشیدن آغاز شده است.

وی گفت: ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌دانیم و اصلا امنیتی نیست و آن کسانی که امنیتی نشان می‌دهند به دنبال شبهه افکنی هستند، اما همان مسئله فرهنگی و اجتماعی هم باید‌ها و نباید‌هایی دارد که نیاز به تذکر و گاهی برخورد خواهد داشت.

رادان با بیان اینکه عده‌ای ناجوانمردانه و غیرحکیمانه به نیروی انتظامی هجمه می‌کنند گفت: این هجمه به غیرت جامعه ایرانی و دینی است و همه برای صیانت از دختران وطن در برابر دشمن مامور هستیم.

وی افزود: در آینده پشت پرده این جنایت‌ها و بی عفتی‌ها را از رسانه بیان خواهیم کرد که چگونه با برنامه ریزی برای دختران و مادران آینده کشور نقشه‌ها طراحی کرده اند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه ۳۲ دستگاه مسئول اجرای طرح حجاب هستند و بوده اند، گفت: اگر این دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کرده بودند کار جامعه چنین نبود، اما همان‌ها امروز مطالبه گر شده اند و هجمه هم می‌کنند.

رادان مراسم با بیان اینکه شهادت می‌دهم رئیس جمهور از این طرح حمایت کرده است، ابراز کرد: رییس جمهور به جای اینکه فکر رای آینده خود باشد به میدان مبارزه با ناهنجاری‌ها و هنجار شکن‌ها آمده است، کمتر رییس جمهوری چنین می‌کند.

وی اضافه کرد: عزم خود را برای صیانت از دخترانمان جزم کرده ایم و در این مکان مقدس قسم یاد می‌کنم که حتی اگر آبرویی داریم تماما برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب نشینی نخواهیم کرد تا زمانی که شما باشید.

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • سخنان مهم سردار رادان درباره جزئیات اجرای طرح جدید حجاب
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت