Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستو بیرانوند : بهارستانی‌ها درگیر انتخابات هیات رئیسه هستند و در ۴ خرداد سومین انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار خواهد شد اما هنوز نامزدهای هیات رئیسه و ریاست مجلس ، اعلام رسمی و قطعی نشده اند.

شاید تا مدتی قبل، ریاست چند باره محمدباقر قالیباف، حتمی به نظر می رسید اما رسانه ای شدن خرید سیسمونی خانواده او از ترکیه و بازتاب انتقادی گسترده آن ، تردیدهایی جدی درباره میزان سبد رای او ایجاد کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از درون مجلس ، تا کنون ، فقط فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از ریاست قالیباف اعلام حمایت کرده و بقیه فراکسیون ها ، فعلا ، سکوت را ترجیح داده اند و همین نکته ، به تردیدها و شائبه ها دامن زده است .

باتوجه به فضای موجود ، کارشناسان معتقدند انتخابات چهارم خرداد ، نه فقط از زاویه ریاست مجلس بلکه فراتر از آن ،نقطه تعیین تکلیف و بزنگاه آینده سیاسی قالیباف است زیرا رای نیاوردن احتمالی در این انتخابات ، قالیباف را به حاشیه میدان سیاست در ایران خواهد راند و بازگشت او به رقابت های سیاسی را بسیار دشوار خواهد کرد اما تمدید ریاست بر قوه مقننه ، جایگاه او در سپهر قدرت کشور را تا حدود زیادی حفظ و تضمین می کند و مرحله بازسازی اعتبار اجتماعی لطمه دیده اش، ماموریت ناممکن نخواهد بود.

در تحلیل رای گیری روز چهارم خرداد مجلس ، عده ای از رسیدن «سردار خلبان» به خط پایان سیاست ورزی سخن می گویند و عده دیگری تاکید دارند ، قالیباف به علت نداشتن رقیب جدی ، همچنان گزینه برتر بهارستان نشینان برای ریاست خواهد بود.

در این میان ، سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی ،تاکید دارد که در این مجلس ، هیچ چیز مشخص نیست و ممکن است خروجی رای گیری چهارم خرداد ، همه معادلات و پیش بینی ها را زیر و رو کند.

گفت و گوی خبرآنلاین با محمدعلی محسنی بندپی را بخوانید :

نامزدهای هیات رئیسه قطعی شده‌اند؟

این روزها ، مجلس به شدت درگیر انتخابات هیات رئیسه است و تعداد زیادی به نامزدها اضافه شده اند و این موضوع، انتخابات هیات رئیسه را پیچیده تر و خیلی سخت‌تر خواهد کرد..

موضع فراکسیون مستقلین ولایی درباره این انتخابات چیست؟

فراکسیون مستقلین ولایی نیز شاخص‌ها و عملکرد هیات رئیسه فعلی و همچنین انتظارات از هیات رئیسه قبلی را به طور کلی بررسی کرده است. چند باری هم درباره رئیس مجلس صحبت شده اما هفته آینده، تک تک نامزدها را بررسی و به جمع بندی و نتیجه نهایی خواهیم رسید.

سوای قالیباف چه کسانی برای ریاست مجلس نامزد شده اند؟

از گزینه‌های دیگر ریاست مجلس ، آقای میرتاج الدینی هستند که البته اعلام رسمی نکرده اند اما شنیده ها از نامزدی ایشان حکایت دارد .آقای آقاتهرانی هم گویا قصد اعلام نامزدی دارند.

بیشتر بخوانید:

میر تاج الدینی : قالیباف؛ گزینه اجماعی فراکسیون انقلاب برای ریاست مجلس است خیز بلند پایداری ها برای فتح ریاست مجلس | قالیباف به «جعل متن نامه میثاق با رهبری نمایندگان ، به نفع خود» متهم شد

نمایندگان مجلس به حضور اعضای جبهه پایداری در هیات رئیسه ، اقبال و تمایلی دارند؟

برای صندلی ریاست مجلس ، بعید می‌دانم نمایندگان از نامزد پایداری استقبالی کنند. اما فراموش نکنیم ، این مجلس، مجلسی انقلابی است و تجربه نشان داده تا دقیقه نود هر احتمالی ممکن است رخ دهد و خروجی رای گیری ، همه پیش بینی ها را زیر و رو کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید ۴ خرداد ، انتخابات چگونه پیش خواهد رفت و نتیجه آن چه خواهد شد.


انتقادها از خرید سیسمونی خانواده قالیباف از ترکیه می‌تواند بر میزان آرای او برای کسب کرسی ریاست مجلس تاثیری داشته باشد؟

ما در سوزاندن مدیران ، سابقه طولانی و کارنامه بلندبالایی داریم اما بعید می‌دانم نمایندگان مجلس برای اشتباهی که رخ داده ، بخواهند توانمندی، سوابق، تجربیات و دانش یک نامزد را در نظر نگیرند و او را حذف کنند. بخشی از نقدها به آقای قالیباف ، درست بود اما دلیل نمی شود ، کل تجارب و توانمندی او را بابت این نقدها ، نفی و طرد شود.



فراکسیون مستقلین ولایی، نامزدی برای حضور در هیات رئیسه معرفی خواهد کرد؟

تا روز یک‌شنبه که فراکسیون جلسه خواهد داشت، نتایج قطعی خواهد شد و مشخص می‌شود که‌ آیا فراکسیون مستقلین ولایی نماینده‌ای خواهد داشت یا خیر.

۲۱۲۱۵

کد خبر 1632987

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم جبهه پایداری مرتضی آقاتهرانی محمدرضا میرتاج الدینی فراکسیون مستقلین ولایی انتخابات هیات رئیسه چهارم خرداد ریاست مجلس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی، نصرالله پژمانفر، مالک شریعتی، رضا تقی‌پور، علی خضریان، محسن زنگنه، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی، حمید رسایی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس