Web Analytics Made Easy - Statcounter

رند پال، سناتور جمهوری خواه آمریکایی با افشای اینکه در بودجه آمریکا مقدار کافی برای تامین بسته حمایتی از اوکراین نیست، گفت که دولت بایدن پولی برای ارسال به اوکراین ندارد و باید از چین وام بگیرد تا بتواند به اوکراین کمک کند.

به گزارش المیادین، رند پال در ادامه اظهار داشت: «وقتی جمهوری‌خواهان از یک طرح جدید اجتماعی صحبت می‌کنند، مقامات می‌گویند غیرقابل توجیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر پای کمک نظامی به کشوری در میان باشد، برای آن‌ها موجه است؛ حتی می‌توانند پول قرض کنند و وام بگیرند.»

سناتور‌های آمریکایی روز پنجشنبه با اکثریت آرا به تصویب لایحه کمک نظامی، امنیتی و اقتصادی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین پس از تصویب در مجلس نمایندگان، رأی مثبت دادند.  با وجود این، رند پال با این لایحه مخالفت کرد و خواستار کنترل بیشتر بر هزینه‌ها شد. این لایحه برای تصویب و اجرا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال خواهد شد.

کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، طبق خلاصه این لایحه، ۶ میلیارد دلار برای تسلیحات، آموزش و حمایت مالی از ارتش اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای تامین مالی نظامی در طی پنج ماه آینده تا پایان سپتامبر ارائه می‌شود. همچنین شامل ۹ میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی آمریکا برای ارسال به اوکراین و نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای عملیات نظامی گسترده آمریکا در اروپا است.

بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی و بشردوستانه آمریکا به اوکراین با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند. کمکی که طبق برآورده‌ها به بیش از دویست میلیون دلار در روز می‌رسد. کارشناسان معتقدند که ولخرجی بایدن خطرات زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا به همراه خواهد داشت. مقامات آمریکایی اکنون رویا‌های بلندپروازانه تری در سر دارند که مهم‌ترین آن‌ها «تضعیف» روسیه و بقای حاکمیت اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین سناتور جمهوری خواه میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی