Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی با هدف معرفی ظرفیت ها، نمایش توانمندی‌ها و آخرین دستاورد‌های تولیدکنندگان اسباب بازی در سراسر کشور و در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق کسب و کار در کانون پرورشی فکری کودکان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ تولید کننده در غرفه‌های مختلف محصولات خود را به نمایش گذاشته اند، برای آشنایی بیشتر با برخی غرفه با برخی تولیدکنندگان و غرفه داران به گفتگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اتراکی مسئول واحد ارزیابی و توسعه محصولات آموزشی نانو که در غرفه محصولات آموزشی نانو حضور دارد، می‌گوید: این غرفه با هدف سامان‌دهی، حمایت و ارتقاء از محصولات آموزشی و سرگرمی نانو و با همکاری ستاد نانو پیش می‌رود.

به گفته او از محصولات تولید شده در کشور حمایت‌های خوبی صورت می‌گیرد که در جهت توسعه بازار و توسعه خود محصول خواهد بود.

گفتنی است محصولات سرگرمی نانو زمانی که از طرف کارشناسان ستاد نانو ارزیابی می‌شوند برایشان گواهی تأیید نانو صادر می‌شود.

اتراکی می‌گوید: در این غرفه از نمایشگاه اسباب بازی با آوردن محصولات برای گروه‌های مختلف سنی با اهداف متفاوت سعی می‌کنیم، مفاهیم و کاربرد‌های فناوری نانو را به مخاطب غیر تخصصی آموزش بدهیم، مثلاً فرض کنید با یک بازی با استفاده از تکنیک آب‌گریزی داریم یک بازی را انجام می‌دهیم و این برای مخاطب یک علامت سوال ایجاد می‌کند که چگونه می‌شود یا بعضی مواد پیشرفته‌ای که در صنایع مختلف حتی نفت و گاز و یا درمان کاربرد دارند با استفاده از محصولات بازی و سرگرمی این دانش منتقل شود، امیدواریم که با این اتفاق بتوانیم سطح علمی جامعه را هم ارتقا بدهیم.

او می‌گوید: ما به دنبال این موضوع هستیم که دریابیم والدین، معلم‌هاو حتی بچه‌ها یا مراکز آموزشی و از طرف دیگر سرمایه‌گذار‌ها چه بازخوردی نشان می‌دهند، محصولاتی که ببینیم در نتایج آزمایش‌های ما موفق شوند با سرمایه‌گذارانی که در صنعت اسباب‌بازی هستند قصد داریم گفتگو کنیم و به نوعی جذب سرمایه داشته باشیم برای تیم‌هایی که در این فرایند زیر نظر ستاد توسعه فناوری نانو توانستند محصولشان را توسعه بدهند. چون که این‌ها تیم‌های استارتاپی هستند که اغلب خودشان توان و زیرساخت لازم برای تولید محصول را ندارند به این طریق هم محصولات اگر اشکالی داشته باشند هم با بازخورد‌های مردم نیاز بازار را می‌بینیم و محصولات با کیفیت ارائه می‌دهیم.

به گفته مسئول واحد ارزیابی و توسعه محصولات آموزشی نانو، در غرفه محصولات نانو در نمایشگاه اسباب بازی حدود سی محصول بازی هست که شانزده بازی آن از محصولات جدیدی هستند که تقریباً همه آن‌ها در ایران تک نمونه اند. همچنین برخی از محصولات نیز در دنیا ممکن است نمونه مشابه داشته باشند. نمونه‌های بکر و نو هستند و ایده‌های خلاقی در تولید این اسباب بازی‌ها به کار برده شده است.

گفتنی است محصولاتی که در این غرفه وجود دارند مربوط به ۱۵ تیم استارتاپ است.

کمی آن طرف‌تر چند غرفه عروسک‌های ایرانی اسلامی قرار داشت و چندین سازنده عروسک در یکی از غرفه حضور داشتند. 

زینب حیدری یکی از سازندگان عروسک‌های اسلامی ایرانی که از شهرستان اندیمشک استان خوزستان آمده بود درباره طراحی عروسک هایش می‌گوید: عروسک‌های اسلامی ایرانی آلاء و علاء عروسک‌های استکبار ستیز است. با آوردن کلمه استکبارستیز باید این مطلب به ذهنمان خطور کندکه استکبارستیز نماد از دفاع از مظلومین جهان است و کودکان از همان دوران یاد می‌گیرند که با استکبار مبارزه  و از مظلومین دفاع کنند. مظلومین هم مربوط به طیف خاصی نیست. در هر دینی و هر کسوتی باید از مظلومین  دفاع شود.  کودکان با دانستن این موضوع از همان زمان حس مسئولیت، حس اجتماعی و حس دینی شان  بیشتر می‌شود.

کف کفش همه عروسک‌ها هم عروسک‌های فانتزی و هم عروسک‌هایی که به اسم مدافع حرم علاء نام‌گذاری شده، نماد مستکبرین جهان که اسرائیل و آمریکا است نقاشی شده است.

او می گوید: شاید برخی بپرسند چرا  اسرائیل را جزء کشور‌های مستکبر می‌دانیم و پرچم آن را زیر کفش عروسک گذاشتیم. اول از همه این که اسرائیل به‌هیچ‌وجه کشوری نیست بلکه حکومت غاصبی است که سرزمین مسلمانان را غصب کرده و این یک نماد از مستکبر بودن شان است. آمریکا هم به‌خاطر جنایت‌هایی که در حق کودکان کره خاکی البته جدا از مذهب و کشورشان به وسیله تحریم‌ها و ظلمی که درحق بچه‌ها و کودکان کرده است، تحریمش می‌کنیم.


به گفته این سازنده عروسک تولیدات شان  کاملا ملی است و کارآفرینی شان  به‌صورت مشاغل خانگی در استان خوزستان شهرستان اندیمشک انجام می‌شود.

نادر محمد حسنی نیز یکی از تولیدکنندگان اسباب بازی‌های چوبی که از جیرفت استان کرمان  یکی از غرفه داران نمایشگاه اسباب بازی است، می‌گوید: اسباب بازی‌های چوبی را با چوب و رنگ روغن طبیعی تولید می‌کنیم. با توجه به اهمیت بازی در سنین کودکی و هر چیزی که نیاز کودکان است، بهتر است اسباب‌بازی‌های طبیعی و چوبی در دست کودکان باشد. ما به این فکر رسیدیم که برای کودکان کشورمان قدمی برداریم و این شکل اسباب بازی‌ها را تولید کنیم.

به گفته او قبل از شروع ساخت اسباب بازی چوبی، در کار هنر و نقاشی فعالیت داشت و ده سالی است  که برای کودکان اسباب بازی چوبی می‌سازد.

او درباره‌ی مشکلات کارش می‌گوید: ما توانایی تولید داریم، اما باید بتوانیم این تولیدات را به فروش برسانیم تا کسانی که با ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند از نظر معیشتی تامین شوند و نیاز به حمایت بیشتری در این راستا داریم. 

داوود صفیری مدیر یکی از مجموعه‌های رباط سازی که در یکی از غرفه‌های نمایشگاه حضور داشت، می‌گوید: ربات هایی که داریم صرفاً اسباب‌بازی نیستند به خاطر این که بحث آموزش در این کار به‌شدت دیده شده است و رباطتها آموزش محور هستند و به این شکل نیست که بچه‌ها اسباب بازی بخرند و دو عدد باتری بگذارند و حرکت کند. بلکه خودشان اسباب‌بازی را از صفر تا صد و طبق راهنما می‌بندند.

به گفته او کودکان در نهایت مباحث الکترونیک و مکانیک و برنامه نویسی را یاد می‌گیرند و برایشان مهارت آموزی می‌شود تا در آینده شغل خوبی  داشته باشند و ذهنشان مهندسی می‌شود.

او می گوید:در چند سال گذشته آگاهی لازم درباره رباط سازی داده نشده، چون این کار بزرگی است، نیاز به حمایت داریم که در شبکه‌های تلویزیونی برای کودکان آموزش داشته باشیم، زیرا دوست دارم کودکانمان در سراسر کشور از جمله مناطق محروم از این علم بهره ببرند تا آینده خوبی داشته باشند. نیاز است در تمامی ارگان‌ها این علم و دانش را به کودکان انتقال دهیم، تا کنون در آموزشگاه‌های مختلف در چند شهر کشور به ۵۰۰۰ نفر آموزش داده ایم و برای برگزاری کلاس‌ها از بودجه شخصی خودمان گذاشته ایم.

صفیری گفت: در آینده برنامه داریم که محتوای الکترونیک تولید کنیم که تاکنون در رباتیک انجام نشده و در آن محتوا به شکل ساده‌ای مفاهیم رباتیک و برنامه نویسی را با زبان کودک به شکل بازی به کودکان یاد بدهیم. در این راستا نیاز به سرمایه گذار داریم تا ما را حمایت کند.

گفتنی است این نمایشگاه با معرفی بیش از ۱۰۰۰ محصول ایرانی، از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب، پذیرای علاقمندان، دست اندرکاران و خانواده‌ها، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب تهران  است .

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه اسباب بازی سرگرمی نمایشگاه اسباب بازی محصولات آموزشی اسباب بازی ها داشته باشند عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

وی بیان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

وی یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴