Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:08:06 GMT

ذوالنور: روحانیت نقش بی بدیل در دوران دفاع مقدس داشت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۰۸۸

ذوالنور: روحانیت نقش بی بدیل در دوران دفاع مقدس داشت

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم گفت: ایمان، جهاد، شهادت طلبی، ایثار، ولایتمداری، وحدت و توسل به اهل بیت(ع)، عواملی هستند که باعث شده ایران اسلامی در چهار دهه گذشته در برابر هجوم نظامی و دسیسه های بی شمار دشمنان پیروز شود.

وی با اشاره به نقش ارزنده روحانیت در دفاع مقدس و ایستادگی مردم ایران در برابر فتنه های دشمنان، خاطرنشان کرد: علما و فقها در طول تاریخ اسلام در هر نهضت و قیام در جهت اصلاح امور مردم و جامعه بر اساس دین و شریعت، نقش تأثیرگذار و تعیین کننده ای داشته و امروز هم اینگونه است و روحانیت و مردم همواره در کنار یکدیگر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طلاب و روحانیون همواره مورد بغض دشمنان کینه توز بوده اند و ترور دو شهید بزرگوار در حرم رضوی نیز گویای این مسأله است، اظهار داشت: امروز که مستکبران جنگ نیابتی را در کنار مرزهای ایران به راه انداخته اند، روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، تریبون ها و منبرهای نماز جمعه و جماعات و مجالس اهل بیت(ع) پشتیبان جبهه ها و موجب دلگرمی رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: روحانیون در رده های مختلف مدیریتی و مسؤولیتی نیز در دفاع مقدس، در هدایت و مقاومت رزمندگان بسیار تأثیرگذار بودند.

ذوالنور با اشاره به نقش تبلیغی رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس چه در جبهه ها و خط مقدم و چه در پشت جبهه ها و همه شهرها و روستاها، گفت: روحانیون همواره با حضور مؤثر و سخنرانی های خود موجب تقویت ایمان، اعتقاد و روحیه مردم و رزمندگان بودند.

وی همچنین جنگ و جهاد روحانیون در جبهه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: چه بسیار روحانیون و طلبه هایی که حتی هویت طلبگی خود را پنهان می کردند و در کنار رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند که قطعا تعداد این طلبه های گمنام، آمار ۴ هزار شهید روحانی را بسیار افزایش می دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه روحانیت همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب در میدان مبارزه و در کنار همه مردم حضور داشته است، اظهار داشت: همانگونه که نفوذ کلام امام راحل(ره) در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشت، امروز هم دشمنان ولایت و رهبری را نشانه گرفته اند و همه باید مراقب باشند خون شهدا پایمال نشود./

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حوزه علميه مجتبی ذوالنوری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حوزه علميه مجتبی ذوالنوری مجلس شورای اسلامی حوزه علميه مجتبی ذوالنوری قم دفاع مقدس جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است