Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:41:49 GMT

گروه‌های حساس زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۲۴۰

گروه‌های حساس زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند

«احد جلیلیان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از منزل خارج نشوند و افزود: توصیه می‌شود سایر افراد نیز جز در موارد ضروری در منزل بمانند.

وی در ادامه گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین تا ساعت ۱۵ امروز جمعه بیانگر وضعیت بحرانی و ناسالم برای این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا تا ساعت ۱۵صبح امروز در شهرستان‌ قصرشیرین  عدد ۵۰۰ را نشان داد که بیانگر وضعیت بحرانی و خطرناک برای گروه‌های مختلف به خصوص افراد حساس است.

وی اظهار داشت: همچنین ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه‌ای شهرستان سرپل‌ذهاب ۱۵۷ در وضعیت هشدار و قرمز و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا آلودگی هوا گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت