Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@16:14:55 GMT

هشدار طوفان گرد و خاک در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۲۶۴

هشدار طوفان گرد و خاک در تهران

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران  اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران/ تشکیل توده‌های گرد و خاک روی عراق و انتقال آن بر روی کشور

وی گفت: روز شنبه وزش باد شدید گاهی خیلی شدید پیش‌بینی می شود و احتمال طوفان لحظه‌ای گرد و خاک و در بعضی ساعت‌ها، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی غربی، جنوب غربی و مرکز استان و کاهش ۴ تا ۸ درجه دمای هوای تهران مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی افزود: احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب سازه‌های موقت، سقوط اجسام در بعضی ساعت‌ها، خیزش گرد و خاک، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی و تاخیر در پروازها وجود دارد.

 وی توصیه کرد: پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی مستحکم شده و از پارک کردن خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پرهیز شده و از تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام خودداری شود.

جلالی تصریح کرد: همچنین از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک پرهیز شود و از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی در فضای باز اجتناب و در نگهداری تاسیسات حساس به گرد و خاک مدیریت شده و از سفرهای ضروری خودداری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1141180 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، از فردا سه‌شنبه استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی واقع خواهد شد. افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی و همچنین کاهش دما پیامد فعالیت این سامانه در سطح استان است.

بر اساس تحلیل مدل‌های هواشناسی این سامانه طی روزهای پایانی هفته تقویت خواهد شد. ضمناً با توجه به فعالیت سیستم احتمال تغییر و ارتقا سطح هشدار هواشناسی وجود دارد.

این سامانه همراه با وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق، وزش باد گاهی شدید، در نواحی مستعد بارش تگرگ، با احتمال آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه طی روز پنج‌شنبه هفته جاری. تغییر گرادیان فشار هوا، افزایش شدت وزش باد گاهی شدید و بروز خسارت در سطح استان و کاهش محسوس دمای حداکثر روزانه (بطور میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس) بویژه طی روز پنجشنبه جاری است.

توصیه می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی همچنین اطمینان از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید خودداری شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، از بعدازظهر فردا سه‌شنبه با توجه به افزایش شدت وزش باد انتظار می‌رود شاهد رخداد گردوخاک و گردوغبار همچنین کاهش کیفیت هوا در سطح استان خراسان رضوی باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که بیشترین شدت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در ناحیه جنوب‌غرب، برخی از نواحی غربی همچنین نوار شمالی و نیمه شرقی استان حادث گردد.

همچنین با گسترش تغییرات گرادیان فشار هوا در سطح استان خراسان رضوی که موجب افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز گاهی شدید با احتمال بروز خسارت و گردوخاک و همچنین کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود جهت جریانات جوی باعث انتقال ذرات گردوخاک و گردوغبار از نواحی بادخیز استان به سایر نواحی و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان گردد. بر این اساس در برخی از ساعات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کیفیت هوا در غالب نقاط استان در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.

توصیه می‌شود از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای شرایط و بیماری‌های خاص خودداری و استفاده از ماسک در فضای باز انجام شود.

کد خبر 6098589

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان